شناسهٔ خبر: 67487902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اذعان اسرائیل به توان بالای نظامی حزب الله/ میزان خسارت تل‌آویو از ابتدای جنگ غزه

اقتصادنیوز: یک افسر ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت که حزب‌الله برای نبرد زمینی با این رژیم به شدت خود را آماده کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، یک افسر اسرائیلی بدون ذکر نام خود در گفت‌و‌گو با نشریه اکونومیست گفت: «حزب‌الله برای حمله زمینی اسرائیل، بسیار آماده‌تر از ارتش اوکراین به هنگام حمله روسیه در سال 2022 است».

او بدون ذکر نام خود گفت: «سایت‌های نظامی که ارتش اسرائیل فکر می‌کرد به خوبی استتار شده بودند، توسط حزب الله کشف شد و بارها مورد حمله قرار گرفت».

این افسر ارشد ارتش اشغالگر اسرائیل که نتوانسته بود هراس خود را از جنگ با حزب‌الله مخفی نگه دارد، افزود: «در جنگ با حزب‌الله باید شاهد پهپادهای انتحاری و قطع گسترده برق و همچنین قطاری از موشک‌هایی که در اسرائیل تاکنون به خود ندیده است، باشیم»

خبر مرتبط
عملیات حزب الله لبنان در غزه تا کی ادامه دارد؟ / نعیم قاسم پاسخ می‌دهد

اقتصادنیوز: شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که آتش بس در غزه، عملیات این جنبش علیه اسرائیل را متوقف می‌کند.

اکونومیست نیز در این باره نوشت: «پیش‌بینی می‌شود که در جنگ با حزب‌الله، اسرائیل بزرگترین و پرحجم‌ترین حملات پی در پی موشکی در تاریخ خود را شاهد باشد».

در این راستا روزنامه یدیعوت احارانوت نیز روز گذشته با ابراز نگرانی دوباره، درباره هرگونه گسترش جنگ در جبهه شمالی فلسطین اشغالی نوشت: در جنگ فرسایشی ارتش اسرائیل با حزب الله بیش از 130 شهرک اسرائیلی دچار خسارت‌های گسترده شده است.

در ادامه این گزارش آمده بود: «در نتیجه حملات موشکی و پهپادی حزب الله از زمان آغاز درگیری‌ها، 1023 ساختمان مورد اصابت قرار گرفته و جنگ فرسایشی در شمال، موجب تخریب و ویرانی 130 شهرک شده است».

خبر مرتبط
حمله راکتی شدید حزب الله لبنان به این منطقه در اسرائیل

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از حمله راکتی شدید حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

نظر شما