شناسهٔ خبر: 2487483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسط مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنعت صورت گرفت

فراخوان عمومی سرمایه‌گذاری تولید پارچه مشکی در کشور

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فراخوان عمومی سرمایه‌گذاری برای تولید پارچه مشکی در کشور را اعلام می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نازگل نصرالهی عصر امروز در بازدید از شرکت ایران پوپلین با اشاره به اینکه ایجاد دوزندگی‌ها در اندازه بزرگ از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است اظهار کرد: از تمام صنعتگرانی که تمایل داشته باشند در بخش دوزندگی صنعتی و تولید پارچه مشکی سرمایه‌گذاری کنند، دعوت می‌کنیم.

وی به سومین فراخوان عمومی برای تولید پارچه مشکی در کشور اشاره کرد و افزود: اکنون پارچه مشکی در کشور تولید می‌شود اما مقدار و کیفیت آن از تنوع لازم برخوردار نیست.

نصرالهی با بیان اینکه دعوت برای سرمایه‌گذاری در تولید پارچه مشکی به صورت عام است، تصریح کرد: ایجاد دو یا سه واحد بزرگ صنعتی برای تولید پارچه مشکی با تنوع و کیفیت مناسب مد نظر است.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت به نحوه حمایت دولت از واحدهای صنعتی تولید پارچه مشکی در کشور اشاره کرد و گفت: اگر واحدهای مذکور پس از تولید نگرانی‌هایی نسبت به فروش محصول خود در بازار داشته باشند آماده هستیم از آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: اگر صنعتگران بتوانند 30 یا 40 میلیون متر مربع پارچه مشکی در انواع و کیفیت‌های مختلف در کشور تولید کنند در صورت ایجاد مشکل به دلیل واردات و بازار فروش، وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد حمایت‌های لازم را انجام دهد.

نصرالهی در ادامه با بیان اینکه بازسازی صنایع نساجی از سال 80 در کشور آغاز شده است، بیان کرد: محصولات نساجی به طرف تولیدات نهایی هدایت شده است.

*واردات سالانه 300 میلیون دلار ماشین‌آلات نساجی به کشور

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت به وجود کمبود در واحدهای نساجی اشاره کرد و یادآور شد: در مدت پنج سال گذشته، سالانه 300 میلیون دلار واردات ماشین‌آلات نساجی به کشور داشتیم و این موضوع نشان‌دهنده نوسازی و بازسازی صنعت نساجی در کشور است.

وی با تاکید براینکه امکان توسعه صنعت نساجی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: وجود مشکلات بانکی و ... در توسعه صنعت نساجی تاثیرگذار است.

نصرالهی خواستار جلوگیری از کالای قاچاق نساجی به کشور شد و اظهار کرد: صنعت نساجی سهم موثری در اشتغالزایی دارد.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده در قاچاق و واردات پوشاک از رده خارج شده تاثیرگذار است، تصریح کرد: در جلوگیری از واردات پوشاک از رده خارج شده مقداری بی‌توجهی شده است.

وی خواستار هدایت واردات پوشاک به طرف کالای با کیفیت بالاتر شد و افزود: پرداخت حقوق ورودی گمرکی مناسب در واردات پوشاک موجب رشد صنعت نساجی می‌شود.

نصرالهی با اشاره به تامین 60 درصد پارچه مورد نیاز کشور در داخل، بیان کرد: 100 درصد نخ مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

* تولید روزانه 16 تن نخ ریسندگی در شرکت ایران پوپلین

مدیرعامل شرکت ایران پوپلین نیز در جریان بازدید مذکور به راه‌اندازی این شرکت از سال 52 اشاره کرد و گفت: روزانه 16 تن انواع نخ ریسندگی در شرکت ایران پوپلین تولید می‌شود.

باقر لطیفی ظرفیت تولید سالانه شرکت ایران پوپلین را 2 میلیون و 420 هزار متر مربع پارچه عنوان کرد و افزود: 440 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شرکت مذکور است.

وی با اشاره به اشتغال 400 نفر در شرکت ایران پوپلین، بیان کرد: شرکت مذکور در زمینی به مساحت 250 هزار متر مربع و زیربنای 116 هزار متر مربع احداث شده است.

لطیفی تولید پارچه را به سفارش مشتری دانست و تصریح کرد: انواع ملافه و پارچه نظامی در شرکت ایران پوپلین تولید می‌شود.

انتهای پیام/84001/ذ40/ض1002

برچسب‌ها:

نظر شما