شناسهٔ خبر: 2415466 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی از آغاز بارش ها در برخی از مناطق کشور خبر داد

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد از بعد ازظهر روز دوشنبه (فردا) با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب وغرب کشور بارش های برف و باران و وزش باد در این مناطق آغاز می شود و به تدریج از روز سه شنبه این هفته سواحل دریای خزر، برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور را فرامی گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی کشور تصریح کرده که براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی دو روز آینده دمای هوا در سواحل شمالی کشور افزایش می یابد و در سواحل مرکزی و جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز نیز افزایش ابر و بارش پراکنده و یا رعد و برق دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرام حاکم خواهد بود.

همچنین طی دو روز آینده در برخی از مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود و طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر نیز مواجی می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 10 درجه بالای صفر رسیده و رطوبت نسبی هوا حدود 25 درصد، سرعت وزش باد جنوب غربی 22 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین یک تا10 درجه پیش بینی شده است.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران را فردا (دوشنبه)به 2 تا 11 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت همراه با بارش های پراکنده خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، طبق نقشه های پیش یابی کمینه و بیشینه هوای تهران روز سه شنبه آینده بین 4 تا 11 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان پایتخت در این روز نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

اقتصام(2) 1108**1558

نظر شما