شناسهٔ خبر: 2419784 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

افزایش دما در نیمه شمالی کشور/ ورود موج جدید برف و باران از عصر دوشنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در نیمه شمالی کشور طی دو روز آینده و ورود موج جدید برف و باران از غرب کشور تا عصر فردا خبر داد.

صاحب‌خبر -

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب افزود: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی اوایل وقت امروز دربرخی مناطق شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزرابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که بتدریج از مقدار ابرها دراین مناطق کاسته می‌شود در سواحل مرکزی و جزایرخلیج فارس و تنگه هرمز نیز افزایش ابر و بارش پراکنده یا رعد و برق دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرام خواهد بود.

وظیفه اظهار داشت:  همچنین طی دو روز آینده در سواحل شمالی کشور دمای هوا افزایش می یابد که در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود. این افزایش دما در سواحل دریای خزر و استان اردبیل بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

به گفته وی، از بعد از ظهر روز دوشنبه درشمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد شروع شده و بتدریج روز سه شنبه سواحل دریای خزر، برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور را فرا می گیرد.براین اساس در روز یک شنبه، افزایش دما و وزش باد شدید در استان‌های اردبیل و گیلان و در روز دوشنبه در بعد از ظهر بارش برف و باران در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، کردستان و تداوم وزش باد شدید در استان های گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود و روز سه شنبه دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

وی افزود: فردا  آسمان تهران کمی ابری، در اواخر وقت ابری و وزش باد پیش بینی شده‌ است. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما