شناسهٔ خبر: 24097060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یاسوج|پرونده تصادف اتوبوس زائران گچسارانی در کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی می‌شود

R41452/P1486/S6,69/CT11

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده پرونده تصادف اتوبوس زائران گچسارانی در جاده فردوس در استان رسیدگی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج و به‌نقل از روابط عمومی دادسگتری کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌رضا مزارعی اظهار داشت: در پی تصادف دلخراش زائران گچسارانی حضرت ثامن الحجج در مسیر طبس- فردوس و 9 نفر از هم استانی‌ها جان باختند.

وی عنوان کرد: در پی بروز این حادثه اتوبوس حامل زائران حضرت ثامن الحجج که حامل 42 سرنشین زائر حضرت امام رضا (ع) بودند و عصر روز یکشنبه از شهرستان گچساران به مقصد مشهد مقدس عزیمت داشتند متأسفانه حوالی ساعت 3 بامداد مورخ 23 بهمن ماه 1396 در مسیر فردوس- طبس بر اثر واژگونی اتوبوس مذکور تعداد 9 نفر از زائران جان خود را از دست داده 3 نفر بستری و سایر زوار جراحات سطحی داشتند که به طور سرپایی مداوا شدند.

مزارعی ابراز کرد: به مجرد اطلاع از این حادثه با مدیریت رئیس دادگستری خراسان جنوبی و دادستان شهرستان طبس اقدامات سریع و عاجل برای بررسی دلیل حادثه و بسیج نیروهای استان برای همکاری و رفع مشکل  زوار آغاز شد.

وی افزود: در این راستا دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با رایزنی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی برای تسهیل و ارائه خدمت به موقع به خانواده‌های داغدار و مصدومان حادثه پیگیری جدی معمول و با اخذ نیابت قضایی از رفت و آمد خانواده‌های آسیب دیده در مسیر طولانی گچساران به طبس جلوگیری شد و ضرورتی جهت مراجعه خانواده زائران به دادسرا و دادگاه محل وقوع حادثه نیست.

مزارعی ادامه داد: مضاف بر اقدامات فوق با همفکری که با رییس کل دادگستری خراسان جنوبی  به عمل آمد در اجرای مواد 418 و 419 قانون آیین دادرسی کیفری مقرر شد با دیوان محترم عالی کشور رایزنی و مکاتباتی صورت گیرد تا ادامه رسیدگی تا پایان دادرسی نیز در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام شود تا خانواده‌ها متحمل هزینه نشوند.

انتهای پیام/م

نظر شما