شناسهٔ خبر: 67805065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رشد ۳۰۰ درصدی تعهدات خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خیّرین یاور ما هستند، تعهدات خیرین عزیز در استان آذربایجان غربی ۳۰۰ درصد رشد دارد. رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خیّرین یاور ما هستند، تعهدات خیرین عزیز در استان آذربایجان غربی ۳۰۰ درصد رشد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا،  حمیدرضا خان محمدی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر یک روزه به استان آذربایجان غربی در بدو ورود به شهرستان ارومیه با حضور درمزار شهدا ضمن ادای احترام با نثار شاخه گل از مقام شامخ شهیدان تجلیل و تکریم کرد.

در ادامه خان محمدی با حضور در جلسه ای که با محوریت بررسی روند پروژه های مدرسه سازی در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته برای توسعه سرانه آموزشی این استان در نظر گرفته شد، در سال جاری نیز یک رشد ۴۰ درصدی دیگری برای آذربایجان غربی در نظر گرفته خواهد شد.

خان محمدی بیان کرد: در توسعه سرانه آموزشی سعی می شود به آذربایجان غربی کمک شود و چندین ردیف هم از ملی به استانی منتقل شده که می تواند موجب افزایش اعتبارات این استان در بخش مدرسه سازی شود.

 

وی اضافه کرد: در زمینه مولد سازی املاک و دارایی های دستگاههای اجرایی هم که مصوبه سفر شهید جمهور است، سعی می شود تا تعهدات انجام شده در آذربایجان غربی به سرانجام برسد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه خیّرین یاور ما هستند، ابرازکرد: تعهدات خیرین عزیز در این استان ۳۰۰ درصد رشد دارد و خیّران استانی و ملی کارهای بزرگی در این منطقه داشته اند که جای قدردانی دارد.

خان محمدی تصریح کرد: سایر ردیف های اعتباری از جمله ماده ۱۳ و ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش ظرفیتی است که در صورت ابلاغ آیین نامه اجرایی می شود و می توان برای مدرسه سازی هزینه کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: از محل اعتبارات مالیاتی هم می شود اعتباراتی به مجموع این ارقام اضافه کرد، ما نیازمند فرهنگ سازی برای استفاده از اعتبارات مالیاتی هستیم.

 

وی اضافه کرد: استاندار آذربایجان غربی اهتمام ویژه ای برای رفع کاستی های فضای آموزشی دارد و عملکرد نهضت مدرسه سازی در این استان فراتر از تعهدات استانی در شورای آموزش و پرورش است.

 

خان محمدی در پایان خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در دوره طولانی گذشته از کمبود فضای آموزشی رنج برده و همواره در جمع استان های با کمترین میزان سرانه فضای آموزشی قرار داشته که البته در سال های اخیر برای رفع این مشکل گام هایی برداشته شده که البته تلاش بیشتر در این خصوص ضروری است.

 دیدار صمیمانه باهمکاران اداره کل نوسازی استان، بازدید از پروژه های در دست اجرای ( پروژه های حیات طیبه، شهید صدوقی و۱۵خرداد)vو بازدید از فضاهای های آموزشی در حال احداث شهر زلزله زده خوی از برنامه های این سفر بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما