شناسهٔ خبر: 24093116 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رسیدگی ویژه به پرونده تصادف گچساران

پرونده واژگونی اتوبوس طبس - فردوس در دادسرای گچساران بصورت ویژه رسیدگی می شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / حجت الاسلام و المسلمین مزارعی با اشاره به واژگونی اتوبوس زائران گچسارانی در محور طبس – فردوس گفت: با اخذ نیابت قضایی از رفت و آمد خانواده‌های آسیب دیده به دلیلی طولانی بودن مسیر گچساران به طبس جلوگیری شد و ضرورتی جهت مراجعه خانواده زائران به دادسرا و دادگاه محل وقوع حادثه نیست.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح اقدامات قضایی در رابطه با واژگونی اتوبوس زائران گچسارانی در مسیر طبس- فردوس گفت: با اخذ نیابت قضایی از رفت و آمد خانواده‌های آسیب دیده در مسیر طولانی گچساران به طبس جلوگیری و ضرورتی جهت مراجعه خانواده زائران به دادسرا و دادگاه محل وقوع حادثه نیست.

وی گفت: به مجرد اطلاع از حادثه مذکور با رئیس کل محترم دادگستری خراسان جنوبی و دادستان شهرستان طبس رایزنی‌های لازم انجام و اقدامات سریع و عامل هدایت بررسی علت حادثه و بسیج نیرو‌های استان جهت همکاری و رفع مشکل زوار آغاز شد.

این مقام قضایی در ادامه افزود: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با رایزنی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در جهت تسهیل و ارائه خدمات به موقع به خانواده‌های داغدار و مصدومان حادثه، پیگیری جدی معمول و با اخذ نیابت قضایی از رفت و آمد خانواده‌های آسیب دیده در مسیر طولانی گچساران به طبس جلوگیری شد و ضرورتی جهت مراجعه خانواده زائران به دادسرا و دادگاه محل وقوع حادثه نمی‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی در پایان گفت: همچنین با همکاری رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در اجرای مواد ۴۱۸ و ۴۱۹ قانون آیین دادرسی کیفری مقرر شد تا با دیوان عالی کشور رایزنی و مکاتباتی صورت گیرد و ادامه‌ی رسیدگی تا پایان دادرسی نیز در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام شود تا خانواده‌ها متحمل هزینه نشوند.

براساس این گزارش، ساعت ۲:۵۲ بامداد روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه وقوع حادثه واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۸۶ محور طبس- فردوس رخ داد.

در این حادثه یک دستگاه اتوبوس مسافربری با ۴۵ سرنشین واژگون شد که ۹ نفر از سرنشینان خودرو جان خود را از دست دادند. ۳۶ نفر در این حادثه مجروح شدند که همگی توسط نیرو‌های امدادی اورژانس بوسیله ۱۴ آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های شهرستان طبس و فردوس اعزام شدند.

 

نظر شما