شناسهٔ خبر: 2340892 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دیگر رسانه ها؛

از زن شجاع افغان تا بوسیدن دست همسر

نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در چهارم آذر ۱۳۹۳.زن افغان ۲۵ عضو طالبان را کشت/دوچرخه چوبی برقی/ نانوایی رویایی در تهران/ساخت برج با پرینتر ۳ بعدی/ربات فضول/ بوسه برنده جایزه جلال‌آل‌احمد بر دست همسرش و ...

صاحب‌خبر -

زن افغان در حمله انتقامی 25عضو طالبان را کشت


زن افغان در حمله انتقامی 25عضو طالبان را کشت
 یک زن افغان در اقدامی جسورانه به تلافی کشته شدن فرزند نظامی اش به دست طالبان 25 تن از اعضای این گروه را در حمله ای مسلحانه از پای درآورد. یکی از زنان افغان که پسر خود را در لباس افسری پلیس این کشور طی حمله نیروهای طالبان از دست داده بود در کنار عروس بیوه خود سلاح به دست گرفت و به جنگ نیروهای طالبان رفت؛ جنگی 7 ساعته که به کشته شدن 25 عنصر طالبان منجر شد. این درگیری در یکی از روستاهای ولایت فرح افغانستان رخ داد؛ جایی که فرزند این زن به دست عناصر طالبان کشته شده بود.
بیشتر...

دوچرخه چوبی برقی


دوچرخه چوبی برقی

دوچرخه چوبی برقی
طراح آلمانی در یک اقدامی جالب، دوچرخه‌ چوبی برقی ساخت. این طراح  این دوچرخه‌ را از جنس چوب ساخته است که توسط برق کار می‌کند و در جای خود از زیبایی خاصی برخوردار است.
بیشتر...

یک نانوایی رؤیایی در تهران


یک نانوایی رؤیایی در تهران

یک نانوایی رؤیایی در تهران
در شهرک شهید محلاتی تهران یک نانوایی وجود دارد که صاحب آن با ذوق و سلیقه و البته علاقه‌ای که به فناوری‌های نوین داشته، دستگاه نوبت‌دهی و یک کتابخانه کوچک را در نانوایی خودش تعبیه کرده است.
بیشتر...

ساخت برج با پرینتر 3 بعدی


ساخت برج با پرینتر 3 بعدی
یک گروه ساختمان های صحرایی است که برای جذب توریست و به طور خاصی در دل صحرا ساخته خواهند شد. این ساختمان ها از دو بخش زیرزمینی و بالای زمینی تشکیل شده است.

ساخت برج با پرینتر 3 بعدی

ساخت برج با پرینتر 3 بعدی
«کیو سونگ» طراح ارشد این پروژه است که در مورد آن می گوید: این ساختمان ها قرار است با پرینترهای سه بعدی که با نیروی خورشیدی کار می کنند ساخته شوند این ساختمان ها طرحی شبیه به تندبادهای صحرا دارند و در دل آن چهره ای از قارچ های صحرایی نیز دیده می شود. در قسمت بالایی و رو زمینی این برج ها شما می توانید مغازه های مختلف و سالن های تفریحی را مشاهده کنید. در قسمت زیرزمینی این ساختمان با دیگر مجموعه های همشکل خود متصل می شود. بر روی فضای ساختمان بخشی دیده می شود که مانند ریشه درخت بر روی برج تنیده شده است. این قسمت برای انتقال آب درون ساختمان استفاده می شود و هوای گرم صحرا آب را برای استفاده گرم می کند.
بیشتر...

ربات فضول


ربات فضول
برخی ابزارها فقط متعلق به جیمز باند نیستند؛ Spy-C Tank یک ربات است که توسط شرکت رباتیک لوجیکام ساخته شده است؛ این ربات مجهز به یک دوربین است و قادر است تصاویر را بر روی گوشی هوشمند یا تبلت انتقال دهد. این ربات کوچک با استفاده از یک برنامه اختصاصی و دستورات داده شده، کنترل می‌شود و کاربر می‌تواند تصاویر انداخته شده را بر روی شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارد. این ربات دارای یک نور اضافه مادون قرمز برای دید در شب است؛ از ویژگی‌های این دستگاه، مخابره ترانزیستوری است که اجازه می‌دهد کاربر بتواند صداهای اطراف ربات را بشنود و حتی بتواند تماس بگیرد؛ ضمن اینکه تا طیف 60 متر را در 75 دقیقه می‌تواند اطلاعات کسب کند و به راحتی به پایگاه برمی‌گردد. این ربات قابل برنامه ریزی است و می‌تواند به تنهایی به مکانی برود و به راحتی مسیر را برگردد. این ربات در نسخه سفید یا سیاه و «سفید و سیاه» در پایان همین ماه در دسترس همه قرار می‌گیرد.
بیشتر...

بوسه برنده جایزه جلال‌آل‌احمد بر دست همسرش


بوسه برنده جایزه جلال‌آل‌احمد بر دست همسرش
در مراسم اختتامیه هفتمین دوره جایزه جلال آل‌احمد که عصر دیروز دوشنبه (3 آذر) در تالار وحدت برگزار شد نویسنده برگزیده جایزه اش را به همسرش تقدیم کرد. در این مراسم پس از آنکه محمدکاظم مزینانی به عنوان برگزیده بخش رمان جایزه سال جلال آل احمد معرفی شد وی آن را به همسرش تقدیم کرد. مزینانی پس از اینکه جایزه‌اش را از دستان سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر دریافت کرد همسرش را به روی صحنه فراخواند که پس از حضور وی جایزه را به همسرش تقدیم کرده و بر دستان او بوسه زد. گفتنی است حسین پاینده نیز پس از دریافت جایزه بهترین کتاب در حوزه نقد ادبی از همراهی همسر و فرزندانش در طول 3 سال برای تالیف این کتاب تشکر کرد.
بیشتر...

 دیدار فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا با حیدر العبادی


 دیدار فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا با حیدر العبادی
حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دیدار با ژنرال لوید اوستن فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا خطاب به وی تاکید کرد که کشورش گام‌های مطمئن و مستحکم را برای بازپس‌گیری هر وجب از خاک اشغال شده خود برمی‌دارد و برای مرحله بعد از آزادسازی مناطق از دست تروریست‌ها برنامه ریزی می‌کند. وی اعلام کرد: ما گام‌های مطمئن و مستحکمی را برای بازپس گیری هر وجب از خاک عراق و بیرون راندن گروه تروریستی داعش برمی‌داریم.نخست وزیر عراق افزود: ما با جدیت برای بازگردان زندگی طبیعی به شهرهای آزاد شده تلاش می‌کنیم و به طور جدی برای برنامه بعد از آزادسازی مناطق برنامه ریزی می‌کنیم. درهمین حال، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به موفقیت‌های نظامی دولت و نیروهای نظامی عراق اذعان کرد و گفت: نیروهای عراقی شهرهای تحت کنترل داعش را آزاد می‌کنند و نگه می‌دارند و بدون تلفات قابل ذکری داعش را شکست می‌دهند.
بیشتر...

 

نظر شما