شناسهٔ خبر: 2233747 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دیگر رسانه ها؛

طوفان جمجمه ها تا مهمانی مرگ

نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۷ آبان ۱۳۹۳.بوسه‌ های ترس «سران عرب» بر «سر افعی»/نیروی ویژه‌ داعش/حجله مرحوم مرتضی پاشایی/بزرگ‌ترین مجسمه زیرآب دنیا/گیاهی که می‌تواند دو محصول تولید کند/سالن غذاخوری در جبهه و ...

صاحب‌خبر -

بوسه‌ های ترس «سران عرب» بر «سر افعی»


بوسه‌ های ترس «سران عرب» بر «سر افعی»
سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض عربستان، نشستی با شاه سعودی برگزار کردند برای پایان موقتی اختلافات؛ اختلافاتی که در سایه دو ترس برگزار شد؛ یک ترس خودساخته و یک ترس واقعی. ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در پیام صوتی اخیر خود، عربستان را در نوک پیکان تهدیدهای خود نشاند و علاوه بر دعوت مردم این کشور به شورش علیه آل سعود، شاه سعودی و سران دیگر این کشور را سر افعی و منبع مرض خواند. تحلیل‌های مختلفی درباره تهدید جدید داعش علیه عربستان در روزهای اخیر منتشر شد. تهدید داعش هم پس از یک دوره ناامنی اخیر در عربستان منتشر شد. ناامنی که در آن 38 شیعه شهید و زخمی شدند و ظرفیت تکفیری‌های داخل عربستان برای آشوب مشخص شد. عبدالباری عطوان روزنامه‌نگار و تحلیلگر مشهور دنیای عرب، روز گذشته در یادداشتی نوشت که در پی این اتفاقات در عربستان آماده‌باش امنیتی اعلام شده است. گذشته از هر تحلیلی درباره پیام البغدادی، جلسه فوری و فوق‌العاده سران عربستان با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس جلب توجه می‌کند. قرار است نشست آتی شورای همکاری سه‌شنبه و چهارشنبه 18 و 19 آذرماه (9 و 10 دسامبر) در دوحه برگزار شود، اما نشست خارج‌ازبرنامه دیشب در ریاض در سایه اختلافات شدید قطر و عربستان کمی دور از انتظار بود. روزنامه «سبق» عربستان این بوسه‌ها را بی‌سابقه توصیف کرد و با بیان اینکه هیچ رهبر خلیجی یا عربی یا جهانی تجربه این بوسه‌ها را نداشته است، آن را بوسه‌هایی بیانگر عمق عشق و احترام و تقدیر از خادم حرمین شریفین دانست و نوشت که پیامی روشن و صریح از عمق برادری اعراب است برای مقابله با تلاش‌های ضد وحدت. این بوسه‌ها بوسه‌های ترسی است که «وحدت در اوج اختلاف» را بیش از هر زمانی ضروری کرده است.
بیشتر...

نیروی ویژه‌ داعش


نیروی ویژه‌ داعش
در صفحات وابسته به تروریستهای داعش در شبکه های اجتماعی تصاویری منتشر و ادعا شده که نیروهای ویژه داعش (!) در شهر موصل مستقر هستند و برای عملیاتهای ویژه بکار گرفته خواهند شد.
بیشتر...

5کشته و 8 زخمی در مهمانی مرگ


5کشته و 8 زخمی در مهمانی مرگ
آوار مرگبار ساختمان قدیمی و گِلی در روستای سقز کرمانشاه ٥ میهمان را به کام مرگ برد و ٨ نفر را زخمی کرد. وقتی ٩ زن و مرد میهمان وارد خانه روستایی یک خانواده ٤ نفره شدند هرگز تصور نمی‌کردند بافت فرسوده بر سرشان آوار شود. در این حادثه هولناک ١١ زن و مرد زیر خروارها خاک گرفتار شدند که ابتدا با کمک‌رسانی امدادگران هلال‌احمر ٨ نفر بیرون کشیده شدند. تا این‌که نجات‌یافتگان از حبس شدن ٥ نفر دیگر در زیر آوار مرگبار ساختمان خبر دادند.
بیشتر...

حجله مرحوم مرتضی پاشایی


حجله مرحوم مرتضی پاشایی
بیشتر...

بزرگ‌ترین مجسمه زیرآب دنیا


بزرگ‌ترین مجسمه زیرآب دنیا
جیسون دوکایرس تایلور تا به حال مجسمه‌های زیر آبی زیادی ساخته بود، اما کار جدید که در ساحل غربی ناسائو در باهاما قرار دارد، واقعا بی‌نظیر و شگفت‌آور است. این مجسمه ۶۰ تن وزن دارد و اگر گردشگران فقط کمی زیر سطح آب شنا کنند، می‌توانند آن را ببینند. این مسجمه الهام‌گرفته از یکی از اسطوره‌های یونیان باستان یعنی اطلس است.

بزرگ‌ترین مجسمه زیرآب دنیا

اطلس، پسر پاپتوس و کلومنه و یکی از تیتان‌های نسل دوم بود. او را پادشاه شهر افسانه‌ای آتلانتیس نیز می‌پنداشتند. نام او به معنای «متحمل» است. اطلس علیه خدایان جنگید و محکوم شد افلاک را بر دوش بگیرد. بدیهی است که این مجسمه بزرگ ۶۰ تنی را نمی‌شد به یک باره به زیر آب برد، پس سازنده آن را با تکنیک بسیار پچیده‌ای قطعه به قطعه در زیر آب نصب کرد. این مجسمه از مواد ماندگاری ساخته شده است و پرچم و یک منبع روشنایی که انرژی آن با نور خورشید تأمین می‌شود، درست بالای آن نصب شده است تا شناگران بدانند، دقیقا در چه محلی می‌توانند با نگاه به زیر سطح آب مجسمه را ببینند.
بیشتر...

طوفان جمجمه ها در ایتالیا


طوفان جمجمه ها در ایتالیا
 شبکه العربیه اعلام کرد: یکشنبه گذشته طی باران های شدیدی که با سیلاب همراه شده بودند، ده ها تابوت با خارج شدن از قبرها و شکافته شدن آنها صحنه وحشتناکی را در منطقه "بولتسانیتو" ایتالیا رقم زد. این شبکه خبری در ادامه گزارش داد:70 تابوت بعد از آنکه از قبرها در منطقه خارج شدند، همراه با سیلاب ها به حرکت در آورده شده و استخوان ها و جمجمه های داخل تابوت ها در منطقه بولتسانیتو در شمال ایتالیا پخش شدند. اهالی این منطقه که شاهد این صحنه ها بودند از وقوع طوفان جمجمه ها به رسانه ها خبر دادند؛ چرا که جمجمه ها و پاره استخوان ها به شکل فجیعی در این منطقه پخش شده بودند. در این میان مدارس و دانشگاه های این منطقه تعطیل شدند و به ساکنان هشدار داده شد تا از خانه هایشان بیرون نیایند؛ چرا که سیلاب ها به شکل هولناکی در حال پیشروی به شهرک ها بود.
بیشتر...

گیاهی که می‌تواند دو محصول تولید کند


گیاهی که می‌تواند دو محصول تولید کند
یک شرکت باغبانی انگلیسی در شهر ایپسویچ به نام تامپسون و مورگان با استفاده از تکنولوژی بالای پیوند توانسته گیاه جالبی را تولید کند. نام این گیاه برگرفته از اسم لاتین گوجه فرنگی (tomato) و سیب زمینی (potato)، تومتیتو(tomtato) نامیده شده است.

گیاهی که می‌تواند دو محصول تولید کند

اگرچه تاکنون گیاهان مشابهی به این شکل تولید شده اند. اما این اولین بار است که گیاهی به صورت تجاری و با چنین کیفیت و دوامی تولید شده است. این گیاه به گفته سازندگانش صد در صد طبیعی است و هیچ اصلاح ژنتیکی روی آن انجام نشده است. به گفته مسئولان شرکت تامپسون و مورگان گیاهان پیوندی هیچ گاه محصولات با کیفیت و قابل دفاعی نداشتند. اما این چندساله فراز و نشیب های فراوانی داشته است و در حال حاضر تومتیتو محصول تلاش 10 ساله این شرکت است و حالا این گیاه می تواند به طور همزمان دو محصول با کیفیت تولید کند.این گیاه در ریشه خود سیب زمینی و در قسمت فوقانی خود گوجه فرنگی گیلاسی تولید می کند.
بیشتر...

سالن غذاخوری در جبهه


سالن غذاخوری در جبهه
در توصیف این عکس چه می توان گفت؟ این همه سادگی برای نسل های بعد مانند افسانه است. این ها جوانانی هستند که هم معشوق دارند هم خانمان، هم پدر دارند هم مادر، هم آرزو دارند هم سلامتی. همه را رها کردند و آمدند برای جنگیدن در راه خدا. خیلی هایشان جنگیدند و زیر همین خاک ها گمنام سالها ماندند و خیلی ها برگشتند و روی خاک مردند.
شاید الان خیلی از مدیران پشت میز نشین که هر روز به یمن وجودشان سفره های رنگین برایشان پهن می‌شود دلشان لک زده باشد برای خوردن یک نوشابه شیشه ای و یک تکه نان در کنار این فرزندان پاک و بی آلایش ایران.
بیشتر...




 

نظر شما