شناسهٔ خبر: 1755189 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تفکیک جنسیتی در خیابان تا گربه انتحاری داعش

نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۳ مهر ۱۳۹۳.خودرویی با چرخ مخفی!/ مسابقه بلندترین پله نوردی دنیا/کودک ۶ساله فرماندار شیراز شد!/پاسپورت داعش/اولین آکواریوم هوشمند ماهی/ طلاهای جامانده از داعش/گربه انتحاری داعش! و ...

صاحب‌خبر -

تفکیک جنسیتی در یک خیابان


تفکیک جنسیتی در یک خیابان
در خیابان‌های ناحیه استمفورد هیل پلاکاردهایی نصب شده که به زنان این حق را می‌دهد که تنها از یک طرف خیابان عبور کنند. در حالی که رسانه‌های انگلیسی از هر بهانه‌ای برای گسترش اسلام هراسی و عقب مانده جلوه دادن مسلمانان در این کشور استفاده می‌کنند، چنین رویکردی در قبال اقلیت پرنفوذ و کم شمار یهودیانِ عمدتا صهیونیست انگلیس مشاهده نمی‌گردد. پس از مراسم مذهبی یهودیان برخی از خیابان‌های محله هکنی لندن که به صورت سنتی محل تمرکز یهودیان این شهر می‌باشد، با توجه به جنسیت افراد، مردانه یا زنانه شده است. گفته می‌شود در خیابان‌های ناحیه استمفورد هیل  پلاکاردهایی نصب شده که به زنان این حق را می‌دهد که تنها از یک طرف خیابان عبور کنند.گزارش‌ها حاکی از آن است که این پلاکاردها توسط یک گروه افراطی یهودی موسوم به "سازمان پارتیزان‌های یهودی" در این خیابان‌ها نصب شده است. با وجود این، شهرداری محله هکنی در پی اعتراض برخی شهروندان ناچار به جمع آوری این پوسترها شده است. پلیس ناحیه نیز پس از شکایات شهروندان اعلام کرد در صورتی که این پوسترها به زبان عبری و بدون متون انگلیسی باشد با نصب آنها مشکلی ندارد؛ به عبارت دیگر، پلیس اعلام کرد تا زمانی که این عمل خارج از جامعه یهودیان بازتابی نداشته باشد با آن مشکلی ندارد. این در حالی است که به گواه فعالان اجتماعی، این رویکرد پلیس آشکارا با تدابیر سختگیرانه علیه تبعیض‌ جنسیتی سایر اقشار لندن در تناقض است.
بیشتر...

خودرویی با چرخ مخفی!


خودرویی با چرخ مخفی!
بدنه فوق آیرودینامیکی این خودرو باعث می شود تا سقف سرعت به شدت بالارفته و خودرو توانایی شکستن رکوردهای سرعت را خواهد داشت. به گفته طراح، این خودرو دارای یک موتور الکتریکی خواهد بود تا آلودگی تولید نکند.در نگاه اول به مانند همه خودروهای دیگر می ماند که برای آینده طراحی شده اند. این خودرو با یک شیشه کشیده تا انتهای خودرو نمایی ۱۸۰ درجه را در اختیار راننده خواهد گذاشت که در نوع خود بی نظیر است. بدنه فوق آیرودینامیکی این خودرو باعث می شود تا سقف سرعت به شدت بالارفته و خودرو توانایی شکستن رکوردهای سرعت را خواهد داشت. به گفته طراح، این خودرو دارای یک موتور الکتریکی خواهد بود تا آلودگی تولید نکند.نکته مهم در مورد خودروی "Bimodal" چرخ پنجم آن است که دقیقا زیر کاپوت پنهان شده است. این چرخ که تنها در زمان های خاص نمایان می شود برای افزایش چسبندگی خودرو به زمین و همچنین کنترل بهتر آن قرار داده شده است. سنسورهای زیر کاپوت خودرو در سرعت های بالا فعال شده و چرخ را نمایان می کند. این باعث می شود تا خودرو قدرت بیشتری برای حرکت داشته و در زمین های خیس کنترل آن به طرز شگفت انگیزی افزایش می یابد.
بیشتر...

گربه انتحاری داعش!


گربه انتحاری داعش!
بعد از آنکه داعش چهارپایان را برای حمل سلاح بکارگرفت، به استفاده از حیوانات خانگی کوچک برای عملیات تروریستی در خانه های مسئولان امنیتی اقدام کرد.
فرماندهان داعش از گربه ها برای انجام عملیات تروریستی در خانه ها و تجمعات کوچک نیروهای امنیتی استفاده می کند. تروریست ها با بستن کمربند انفجاری به گربه ها به عملیات تروریستی اقدام کرده و کلیپ هایی از این حملات را بر روی شبکه های اجتماعی منتشر می کند.گروهک داعش با مبارزه سنگینی با ائتلاف بین المللی مواجه شده است که پیوستن نیروها از کشورهای عربی و اروپایی به این گروهک با محدودیت های خاصی مواجه شده است.
بیشتر...

مسابقه بلندترین پله نوردی دنیا


مسابقه بلندترین پله نوردی دنیا
پله نوردی یکی از سخت ترین کارهای دنیاست. با وجود پله های برقی و آسانسور دیگر کمتر کسی به دنبال رفت و آمد از پله ها می رود اما هنوز مسابقاتی در دنیا برگزار می شود که مردم باید پله نوردی کنند.در کوه نیسن واقع در سوئیس بلندترین پله دنیا قرار گرفته است که هر ساله در آن یک مسابقه سخت و نفس گیر برگزار می شود. این منطقه به نام هرم سوئیس شناخته می شود چرا که یک شکل خاص مثلثی دارد.در کنار این کوهستان یک مسیر 3.4 کیلومتری با پله پوشیده شده است و دقیقا 11.674 پله در آن قرار دارد. این پله ها از ارتفاع 700 متری شروع می شود و در نهایت به ارتفاع 2363 متری می رسد.این پله به خاطر امنیت کمی که دارند معمولا برای مردم بسته است اما در یک رور خاص برای مسابقه بلندترین پله نوردی دنیا باز می شود. این مسابقه با 500 شرکت کننده آغاز می شود اما معمولا کمتر از 20 نفر به خط پایان می رسند. این مسابقات با رکورد 1 ساعت و 2 دقیقه هرساله برگزار می شود.
بیشتر...

کودک 6ساله فرماندار شیراز شد!


کودک 6ساله فرماندار شیراز شد!
به مناسبت روز جهانی کودک، دیروز (سه شنبه )یک کودک شش ساله به صورت نمادین برای ساعتی فرماندار شهرستان شیراز شد.فرماندار شیراز در حاشیه این برنامه نمادین گفت: کودکان سرمایه اجتماعی و فردای جامعه اسلامی هستند و می طلبد تمامی متولیان تعلیم و تربیت و همچنین والدین با یک برنامه ریزی اصولی زمینه بروز و ظهور استعدادهای نهفته این آینده سازان کشور را فراهم کنند.مصطفی امیری گفت:با تربیت صحیح و همراه با آمیزه های اسلامی، جامعه بیش از گذشته می تواند از توانمندی های این سرمایه های الهی بهره مند شود.این مقام مسوول ادامه داد: نیاز است امروز تمامی افراد و دستگاه های متولی و تأثیرگذار بر خانواده ها در راستای تحقق و ایجاد خانواده های متعالی با مد نظر قرار دادن تربیت صحیح کودکان و نوجوانان ، زمینه تحقق جامعه هنجارمند را فراهم کنند.فرماندار شیراز گفت: شهرستان شیراز 195 مهدکودک و 95 روستا مهد دارد که 22 هزار کودک از خدمات آموزشی این مهدکودک ها استفاده می کنند.
بیشتر...
 

پاسپورت داعش


پاسپورت داعش
داعش از پاسپورت خود رونمایی کرد و جمله  انتهای این پاسپورت نوشته است:«جوازی به سوی بهشت»
بیشتر...

اولین آکواریوم هوشمند ماهی


اولین آکواریوم هوشمند ماهی
یک مخترع اولین آکواریوم تمییز کننده خودکار را که دیگر نیازی به تعویض آب آن به سرعت نیست را اختراع کرده است. اساس این آکواریوم لامپ‌های LED منحصربفردی است که ضایعات فضولات ماهی‌ها را تبدیل به باکتری‌های مفید برای تغذیه آن‌ها می‌کند.گفتنی است، در بالای این آکواریوم چراغ‌های هوشمندی وجود دارد که در صبح نور قرمز، درطول روز نور سفید و در هنگام شب نور آبی از خود متصاعد می‌کند و از این طریق یک محیط اکوسیستمی سالم برای ماهی‌ها و گیاهان دریایی موجود در آکواریوم ایجاد می‌کند.بررسی‌ها نشان می‌دهند، این آکواریوم هوشمند ۲۴۳ دلار قیمت دارد و فرد خریدار آن می‌تواند از سلامت ماهی‌های خود در این اکوسیستم طبیعی مطمئن باشد. چراغ‌های موجود در این آکواریوم برای رشد گیاهان آبزی و تولید اکسیژن مورد نیاز ماهی‌ها به کار می‌روند. حجم این آکواریوم هوشمند ۱۵ لیتر است.
بیشتر...

طلاهای جامانده از داعش


طلاهای جامانده از داعش
نیروهای ارتش عراق پس از فتح شهرهای کوچک تصرف شده توسط داعش، در یکی از مقرهای این گروه تروریستی مقادیر زیادی طلا و اقلام گران قیمت پیدا نمودند که اعضای داعش فرصت بردن آنها را نداشته اند و از خود باقی گذاشته اند.
بیشتر...

نظر شما