شناسهٔ خبر: 2284266 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دیگر رسانه ها

مشهورترین غش تا عکاسی از ارواح

نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در یک آذر ۱۳۹۳: مشهورترین غش کردن فوتبال/ وزیر درحال تماشای«نهنگ عنبر»/ مهدی پاکدل در کنار مقبره چارلی چاپلین/هتل هواپیما/حضور تماشایی پلیس های رباتیک در خیابان ها/ عکاسی از ارواح و ...

صاحب‌خبر -

مشهورترین غش کردن فوتبال


مشهورترین غش کردن فوتبال
 عکس  فوق مربوط به غش کردن مهدی هاشمی نسب بعد از گل زدن به پرسپولیس با پیراهن استقلال است. مهدی که زمانی پیراهن پرسپولیس را برتن می کرد با عقد قرارداد با استقلال تا مدت ها حواشی جالبی را در فوتبال به وجود آورده بود که غش کردن او در دربی از مهم ترین آنها بود. البته شایعه هایی نیز مبنی بر وجود غش‌های دیگری در فوتبال نیز به گوش می‌رسد، مثل «غش کردن داور به یک سمت» که البته عکسی از آن در دسترس نیست.
بیشتر...

وزیر در حال تماشای«نهنگ عنبر»


وزیر درحال تماشای«نهنگ عنبر»


فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم، نخستین فیلمی است که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از پشت صحنه آن دیدن کرده است. در این دیدار، وزیر فرهنگ، مهمان سامان مقدم و عوامل این فیلم سینمایی شد و در جریان تولید فیلم قرار گرفت. در این بازدید محمد احسانی معاونت نظارت و ارزشیابی آثار سازمان سینمایی نیز حضور داشت.

 

وزیر درحال تماشای«نهنگ عنبر»
در این دیدار و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک پلان از فیلم که صحنه کودکی شخصیت های اصلی فیلم رضا عطاران و مهناز افشار بود، فیلمبرداری شد.
بیشتر...

مهدی پاکدل در کنار مقبره چارلی چاپلین


مهدی پاکدل در کنار مقبره چارلی چاپلین
مهدی پاکدل که به خاطر حضور فیلمش در جشنواره ای خارجی به کشور سوئیس سفر کرده، در کنار مقبره چارلی چاپلین، اسطوره بی‌همتای سینما، عکس یادگاری انداخت. این مقبره در شهر «وِوِ» و گورستان دهکده‌ای در سوئیس واقع شده که چاپلین ۲۵ سال آخر عمر خود را در آنجا گذرانده است. فیلم سینمایی «فردا» به کارگردانی مشترک مهدی پاکدل و ایمان افشاریان، به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بیستمین جشنواره فیلم ژنو حضور دارد.
بیشتر...

هتل هواپیما


هتل هواپیما


دو شرکت هوایی، یک هواپیما را به هتل تبدیل کرده‌اند و به مدت سه شب از مسافران در روی زمین و در فرودگاه پذیرایی می‌کنند.

 

هتل هواپیما

 

هتل هواپیما


شرکت های KLM و Airbnb با همکاری هم، هواپیمای 366 m2  را به یک خانه تبدیل کرده‌اند و مسافرانی که علاقه‌مندند یک شب را در هواپیما بگذرانند، می‌توانند از تاریخ 28 تا 30 نوامبر 2014، شب را در این هواپیما بگذرانند. این هواپیما به مدت سه شب در فرودگاه Schipol  در آمستردام قرار دارد و پرواز نمی‌کند؛ این هواپیما دارای 2 اتاق خواب، 8 حمام، 2 آشپزخانه، کتابخانه، یک سالن سینما و یک زمین بازی برای کودکان است.
بیشتر...

اعدام شیطان در ملاء عام


اعدام شیطان
شیطان خطرناک که زنان و دختران جوان را به خلوتگاه پر از تجهیزات جنگی می‌کشاند و در برابر دوربین فیلمبرداری، آنان را تسلیم نیت شوم خود می‌کرد، در ملاء عام اعدام شد.  این مرد 32 ساله که «حسین» نام داشت، بر اساس گزارش پلیس اطلاعات و امنیت شهر قائمشهر 17 اسفند سال 91 به جرم سیاه نگهداری اسلحه جنگی که دو کلاشنیکف با پنج خشاب و 139 تیر جنگی، دو کلت کمری با 42 فشنگ، یک تپانچه قدیمی، دو بی سیم، دو اسپری اشک‌آور، چند سرنیزه جنگی، شمشیر و قداره است، دستگیر شد. براساس این گزارش، در بازرسی از خانه این مرد خطرناک همچنین یک لپ‌تاپ و تعدادی فلش مموری به‌دست آمد که در آن فیلم‌هایی سیاه نگهداری می‌شد. در بازبینی این فیلم‌ها اطلاعاتی از اعمال شیطانی متهم بازداشت شده به‌دست آمد که حکایت از شرارت‌های وحشیانه و تبهکارانه وی داشت. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد مرد خطرناک از صحنه‌های اقدامات سیاه خود فیلمبرداری کرده و برای تهدید و ارعاب طعمه‌های خود از آنها استفاده می‌کرد. بنابر این گزارش، پنج قاضی دادگاه کیفری استان پس از بررسی و مطالعه دقیق پرونده مرد خطرناک را به خاطر جرایم سیاه به اعدام در ملأعام محکوم کردند. همچنین در حکم صادره از سوی دادگاه کیفری استان این مرد به جرم نگهداری اسلحه جنگی به هفت سال و شش ماه زندان، به جرم نگهداری کلت کمری به سه سال زندان و به جرم نگهداری افشانه اشک‌آور به سه سال زندان محکوم شده است. با توجه به اعتراض مرد شیطان‌صفت به رأی سنگین خود، پرونده برای رسیدگی ویژه به شعبه 11 دیوانعالی کشور ارسال شد و قضات دیوان نیز این حکم را تأیید کردند و قابل اجرا دانستند تا اینکه سحرگاه پنجشنبه 29 آبان مرد شیطان در بلوار ولایت قائمشهر به دار مجازات آویخته شد.
بیشتر...

حضور تماشایی پلیس های رباتیک در خیابان ها


حضور تماشایی پلیس های رباتیک در خیابان ها
پلیس های رباتیک ۱٫۵ متری مجهز به میکروفون، بلندگو و مجموعه‌ای از حسگرها بطور آزمایشی برای گشت‌زنی در سیلیکون ولی به گردش درآمده‌اند.
بیشتر...

عکاسی از ارواح


عکاسی از ارواح

 

عکاسی از ارواح

 

عکاسی از ارواح

 

عکاسی از ارواح
در دهه های نخستین اختراع دوربین عکاسی و پیدایش فن عکاسی ناآگاهی عمومی درباره این پدیده جدید یکی از جنجالی‌ترین روش های عکاسی در تاریخ این هنر را رقم زد. عکاسی از ارواح در دهه 1860 برای چندین سال ذهن مردم امریکا را به خود مشغول کرد. در آتلیه‌های عکاسی ارواح در حالی که ظاهرا فقط یک دوربین و عکاس حضور داشتند عکس هایی گرفته می شد که همه را به حیرت وا می‌داشت؛ حضور یک روح سرگردان کنار سوژه عکس. آن روزها اگرچه محققان و عکاسان بسیاری نسبت به این پدیده با دیده تردید نگاه می کردند و معتقد بودند این عکاس است که با خلق تصاویر مجعول بیننده را فریب می‌دهد اما دهه ها گذشت تا راز این عکس ها برملا شد.


از «ویلیام موملر» به عنوان اولین عکاسی نام می برند که احتمالا به شکل تصادفی اولین عکس ارواح را ظاهر کرد. او که پیشتر به عنوان یک قلم‌زن و حکاک در جواهری کار می کرد در اوقات فراغت به آتلیه‌ای به نام واشنگتن می رفت تا عکاسی کند؛ جایی که او ادعا کرد اولین عکس از یک روح را گرفته است. به ادعای او روح دخترعمه‌اش که 12 سال قبل از دنیا رفته بود در لحظه ظهور یک عکس در آن ظاهر شده است. او حتی مدعی شد وقتی جلوی دوربین نشسته دستش شروع به لرزیدن کرده است. ادعای موملر به سرعت او را به شهرت رساند و مشتریان آتلیه‌اش را چندین برابر کرد. ثروتی که این عکاس با ابتکار خود به دست آورد عکاسان دیگر را نیز به این فکر انداخت که سر از راز او درآورند و مشتریان خود را بیشتر کنند و رفته رفته عکاسی از ارواح به یک فرم عکاسی بدل شد.


اما رازی که موملر و دیگر عکاسان کشف کردند چندان پیچیده نبود واقعیت آن است که در آن زمان که عکس ها بر روی صفحات شیشه ای ظاهر می شد عکاس ابتدا تصویر دلخواه خود را روی شیشه می انداخت و سپس همان شیشه را برای ظهور عکس مشتری به کار می‌برد. در میان عکاسان ارواح جز موملر یک عکاس دیگر نیز وجود داشت که در سال 1900 با عکاسی خلاقانه از ارواح به شهرت رسید. او "ویلیام هوپ" نام داشت که مدعی شد در آتلیه خود بیش از 2500 عکس از ارواح انداخته است.
بیشتر...
 

نظر شما