شناسهٔ خبر: 23400913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دردسر جدید رئیس جمهور آمریکا؛ ترامپ همپیمان و مشاور سابق خود را دیوانه توصیف کرد

ترامپ به شکل گزنده و سریع به سخنانی که از زبان بانون ، کارشناس بانکداری سابق در زمینه سرمایه گذاری ها و موسس و رئیس اجرایی وبسایت «برایتبارت نیوز» محافظه کارنوشته شده است، پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حمله سختی به «استیو بانون»یکی از همپیمانان سیاسی سابق خود و طراح استراتژیک سابق در کاخ سفید انجام داد و او را دیوانه توصیف کرد.

سخنان رئیس جمهور آمریکا پس از آن بیان می شود که در یک کتاب جدید درباره کاخ سفید در دوران ترامپ، بانون دیدار با «دونالد جونیور» پسر ترامپ و یک وکیل مدافع روسی در زمان تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 را «خیانت» و «غیر میهنی» توصیف کرد.

ترامپ در سخنانی زشت حتی برای رئیس جمهور اهل درگیری و جار و جنجال مانند وی گفت:« استیو بانون هیچ ارتباطی با من یا با ریاست جمهوری ام ندارد. زمانی که بانون از مقام خود کنار زده شد نه فقط کارش بلکه عقلش را نیز از دست داد».

ترامپ افزود:« وی این کار را فقط به خاطر منافع اش کرده است» با علم به اینکه وی مهندس روابط قطب ساخت و ساز و مسکن در نیویورک در راستگراهای ملی گرای تندروست و به ایجاد دستگاه رسانه ای هوادار ترامپ کمک کرده است.

سخنان تند بانون نیز در کتاب «مایکل وولف» با عنوان «آتش و خشم:داخل کاخ سفید» بیان شده است که قرار است هفته آینده منتشر شود.

روزنامه گاردین و مجله نیویورک نیز قطعه هایی از کتاب را منتشر کردند که بلندپروازی های «ایوانکا» دختر ترامپ برای ریاست جمهوری را نمایان می کند و می گوید خود ترامپ باورش نمی شد که «هیلاری کلینتون» را شکست داده است.

همچنین از بانون که ماه آگوست پیش از کاخ سفید بیرون آمد و آن را ترک گفت این سخنان نقل شده است که تحقیقاتی که «روبرت مولر» بازپرس ویژه در پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 انجام می دهد بر پولشویی تمرکز خواهد کرد.

تحقیقاتی که مولر مدیر سابق اف بی آی انجام می دهد این مساله را بررسی می کند آیا ستاد تبلیغاتی ترامپ برای پیروزی اش در انتخابات با روسیه تبانی کرده است یا نه؛ این اتهامی است که رئیس جمهور آمریکا بارها و به شدت رد کرده است.

بهتر بود که با اف بی آی تماس می گرفت

دونالد ترامپ جونیور پس از آن که وعده هایی مبنی بر دستیابی به مواد و اطلاعات بدنام کننده ستاد تبلیغات رقیب دموکرات پدرش یعنی هیلاری کلینتون دست پیدا می کند با وکیل مدافع روسی دیدار کرد.

در این دیدار «جارد کوشنر» داماد ترامپ و «پل مانافورت»مدیر ستاد تبلیغاتی وقت ترامپ نیز حضور داشتند؛ دیداری که در برج ترامپ در نیویورک برگزار شد.

نویسنده کتاب یاد شده در جایی می نویسد:«این سه فرد برجسته در ستاد تبلیغات ترامپ گمان بردند که دیدار با مسئولان دولت خارجی در برج ترامپ در سالن کنفرانس ها در طبقه 25 بدون وکلای مدافع ایده خوبی است».

این نویسنده در ادامه می نویسد:« همراه آنها هیچ وکیل مدافعی حضور نداشت».

وی همچنین نوشت:«حتی اگر بر این باور بودی که دیدار خیانت و غیر میهنی یا کثیف نیست که البته من باور دارم همه اینهاست بهتر بود که فورا  با اف بی آی تماس بگیری».

نقش قابل ذکری در پیروزی در انتخابات نداشت

ترامپ به شکل گزنده و سریع به سخنانی که از زبان بانون ، کارشناس بانکداری سابق در زمینه سرمایه گذاری ها و موسس و رئیس اجرایی وبسایت «برایتبارت نیوز» محافظه کارنوشته شده است، پاسخ داد.

ترامپ گفت:«اکنون که تنها شده است باید استیو بداند که پیروزی به این آسانی که من انجام می دهم نیست. بی تردیداستیو در پیروزی تاریخی ما که مردان و زنان فراموش شده در این کشور محقق کردند، نقش اندکی داشته است».

رئیس جمهور آمریکا افزود:« استیو تظاهر می کرد که با رسانه های جمعی که آنها را حزب مخالف توصیف می کرد، در جنگ است اما وقت خود را در کاخ سفید برای درز دادن اطلاعات جعلی به رسانه ها گذراند تا به خودش اهمیتی بیش از آن چه داشت بدهد».

ترامپ همچنین گفت:« بی تردید استیو از دیدار تنها با من بهره مند شد و برای آن که عده اندکی از مردم ناآگاه  را فریب دهد و به آنها در نوشتن کتاب دروغین کمک کند، تظاهر به داشتن تأثیر می کند».

بنابر این گزارش، در کتاب وولف- که می گوید بر مصاحبه با ترامپ و معاونان و مشاوران استناد دارد- آمده است که ترامپ نمی دانست که «جون باینر» رئیس سابق مجلس نمایندگان کیست و وعده های غذایی ماکدونالز را می خورد زیرا فکر می کند که سالم تر و امن تر است. « ساره ساندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این کتاب گفت:« کتاب پر از اطلاعات دروغ و گمراه کننده اشخاصی است که با کاخ سفید ارتباط نداشته و تأثیری بر کاخ سفید نیز ندارند».

 

نظر شما