شناسهٔ خبر: 67557536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تأکید طرفداران ترامپ بر انجام آزمایش‌های جنگ‌افزار‌های هسته‌ای در صورت پیروزی او/ کارشناسان: مخالفیم، این کار می‌تواند به لغو معاهده «تعلیق اختیاری آزمایش‌های هسته‌ای» بیانجامد

با تشدید رقابت ریاست جمهوری آمریکا و در حالی که شانس کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده به عنوان یک آلترناتیو بالقوه به‌جای جو بایدن در حال افزایش است، کمپین دونالد ترامپ، رقیب سرسخت جمهوری‌خواه جو بایدن، در حال تدارک طرح‌های جایگزین است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: با تشدید رقابت ریاست جمهوری آمریکا و در حالی که شانس کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده به عنوان یک آلترناتیو بالقوه به‌جای جو بایدن در حال افزایش است، کمپین دونالد ترامپ، رقیب سرسخت جمهوری‌خواه جو بایدن، در حال تدارک طرح‌های جایگزین است.

در حالی که متحدان ترامپ در همه زمینه‌ها در حال کار هستند تا در صورت ورود هریس به رقابت‌های انتخاباتی، با او مقابله کنند، محافلی نیز صحبت در خصوص قدرت هسته‌ای آمریکا را آغاز کرده‌اند.

نیروی هسته‌ای آمریکا

به گزارش «نیویورک تایمز»، متحدان ترامپ، بر لزوم انجام آزمایش‌های جنگ‌افزارهای هسته‌ای آمریکا در صورت پیروزی او در نوامبر آینده، تاکید دارند.

این دست از پیشنهادها، که ممکن است مورد حمایت قرار گیرند، از سوی شماری از کارشناسان هسته‌ای رد شده که به نظرشان می‌تواند به لغو معاهده «تعلیق اختیاری آزمایش‌های هسته‌ای» که قدرت‌های بزرگ اتمی برای دهه‌ها به آن پایبند مانده‌اند، بیانجامد.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، طی مقاله‌ای در مجله «فارن افرز» نوشت: «واشینگتن باید سلاح جدید هسته‌ای را برای اطمینان از میزان قدرت و ایمنی آن در دنیای واقعی برای اولین بار از سال 1992 آزمایش کند».

اوبراین از ترامپ خواست در صورت ورود مجدد به کاخ سفید، با انجام این آزمایش‌های هسته‌ای با هدف کمک به حفظ برتری فنی و عددی بر ذخایر مشترک هسته‌ای چین و روسیه، موافقت کند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر دموکرات‌ها هشدار داده‌اند که چنین آزمایش‌های هسته‌ای می‌تواند منجر به زنجیره‌ای از واکنش‌های بین‌المللی شود که احتمالا به آغاز مجدد مسابقه تسلیحات هسته‌ای خواهد انجامید و «خطر جنگ» را تشدید خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما