شناسهٔ خبر: 23142166 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 معاون دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي تشريح كرد؛

جزئيات برگزاري جشنواره پژوهشي ابوريحان

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي جزئيات برگزاري هجدهمين جشنواره پژوهشي ابوريحان دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، دکتر افشين زرقي با تشريح اين جشنواره يادآور شد: در جشنواره هجدهم نيز مانند سالهاي گذشته از پژوهشگران برتر دانشگاهي، کشوري و افراد منتخب بين‎المللي تقدير خواهد شد. اميدواريم اين جشنواره بتواند آينه‏اي براي بروز رشد پژوهشي دانشگاه و فرصتي براي تجليل از افرادي که در اين رشد وتعالي سهيم بودند باشد.

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: هجدهمين دوره جشنواره پژوهشي ابوريحان سوم دي ماه 96 در اين دانشگاه برگزار مي‎شود. سال 93 درصدد تغيير رويکرد اين جشنواره از حالت بومي و داخل دانشگاهي به سطح بين‏المللي برآمديم که براين اساس به جشنواره پژوهشي ابوريحان تغيير نام داد.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره در دو نوبت صبح (ويژه اساتيد و پژوهشگران) و عصر (ويژه دانشجويان)، گفت: در بخش پژوهشگران داخلي دانشگاه 106 فرد واجد شرايط در دو گروه اساتيد پايه و باليني در سه رسته استاد، استاديار و دانشيار به رقابت پرداختند که در نهايت 18 نفر براساس شاخصهاي عملکرد پژوهشي، چاپ مقالات، ميزان ارجاعات، کارهاي بين‏المللي و ميزان توليد علم در رشته خود برگزيده شدند.

زرقي افزود: در بخش منتخبان ملي نيز براساس سامانه علم سنجي وزارت بهداشت توسط کميته جشنواره 2 نفر از افراد برجسته کشوري در علوم پايه و باليني انتخاب شدند که اين امر با توجه به بالاترين اچ ايندکس، تعداد مقالات و ميزان ارجاعات صورت گرفته است.

وي خاطرنشان کرد: براساس شاخصهاي علم سنجي بين‏المللي نيز دو نفر از اساتيد خارج از کشور (از دانشگاه هاروارد و دانشگاه پاريس) براساس ميزان توليدات علمي، شهرت بين‏المللي و کارهاي اثرگذار بين‏المللي در پزشکي انتخاب شدند.

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با اشاره به نحوه انتخاب برگزيدگان داخلي دانشگاه در اين جشنواره اظهار داشت: در اين جشنواره يک دانشکده داراي بيشترين رشد و فعاليت پژوهشي از ميان دانشکده‏هاي مختلف بعنوان دانشکده برتر دانشگاه انتخاب شده است.

همچنين از ميان 70 مرکز تحقيقاتي نيز اعم از زيرمجموعه پژوهشکده‏ها، مستقل و غيرمستقل نيز سه مرکز براساس شاخصهاي کيفيت و تعداد مقالان، ارجاعات، امتيازات پژوهشي برگزيده شدند.

وي با اشاره به اين که 18 مقاله که جزو مقالات تاپ جهاني بودند در اين جشنواره به رقابت پرداختند اعلام کرد يک مقاله براساس ضريب تاثير و ميزان ارجاعات در سطح بين‏المللي از سوي کميته جشنواره براساس آيين‏نامه مربوطه انتخاب شد و از ميان 70 کتاب ارسالي نيز 2 کتاب يکي به زبان انگليسي و ديگري به زبان فارسي بعنوان کتب برتر برگزيده معرفي شدند.

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با تاکيد بر اين که تحقيقات بايد از سطح دانشجو بالا بيايد گفت: در اين دوره از جشنواره در حوزه دانشجوي پژوهشي برتر نيز از سه دانشجو در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا و دستيار باليني تقدير بعمل خواهد آمد.

نظر شما