شناسهٔ خبر: 67339423 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سخنگوی دولت خبر داد

تصویب تاسیس منطقه بین‌المللی نوآوری و آیین‌نامه جذب دانشجویان خارجی

صاحب‌خبر -

سخنگوی دولت از تصویب دو آیین‌نامه بورسیه تخصصی و تسهیل جذب دانشجویان خارجی همچنین تصویب مصوبه راه‌اندازی «منطقه بین‌المللی نوآوری ایران» برای حمایت ویژه‌ از دانش‌بنیان‌ها طی دولت سیزدهم خبر داد.
علی بهادری جهرمی در نشست خبری با موضوع تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه علم و فناوری، تبدیل علم به محصولات نوآورانه در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را بسیار مهم خواند و گفت: یکی از تأکیدات مهم شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبدیل علم به محصول قابل استفاده بود و این سیاست به‌دلیل آن بود که در بسیاری اوقات در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها علم و فناوری به محصولات نوآورانه ختم نمی‌شد. وی بیان کرد: در پی تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب همه آیین‌نامه‌های مربوطه در دستور کار دولت قرار گرفت. بهادری جهرمی یادآور شد: در دولت سیزدهم دو آیین‌نامه بورسیه تخصصی و تسهیل در جذب دانشجویان خارجی و همچنین ۱۵ آیین‌نامه و دستورالعمل در سال اول اجرای قانون به تصویب رسید و جلسات متعددی نیز تشکیل شد.  شورای‌عالی فناوری دانش‌بنیان‌ها در طول دو سال ۳ جلسه با حضور رئیس‌جمهور تشکیل داد و ۳۵ جلسه نیز در کارگروه‌ها برگزار شد.
سخنگوی دولت یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۲ آیین‌نامه برای توسعه دانش‌بنیان‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله صنعت، معدن و کشاورزی به تصویب رسید. او همچنین، از دستور کار دولت سیزدهم برای تصویب دو آیین‌نامه بورسیه تخصصی و تسهیل در جذب دانشجویان خارجی و همچنین تصویب راه‌اندازی «منطقه بین‌المللی نوآوری ایران» برای حمایت ویژه‌ از دانش‌بنیان‌ها در هیأت دولت خبرداد.

نظر شما