شناسهٔ خبر: 23130962 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وحدت حوزه و دانشگاه از یک اندیشه تاریخی برخوردار است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از یک اندیشه تاریخی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمدرضا سوقندی در نشست تخصصی بررسی اهداف نامگذاری ٢٧ آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه در نمایشگاه کتاب استان سمنان به همراه حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نشان از یک اندیشه تاریخی دارد گفت: دشمنان اسلام و انقلاب همواره قصد تقابل حوزه و دانشگاه و بالعکس را داشتند و این نامگذاری در حقیقت خنثی سازی این توطئه بود.

 

وی افزود: دشمنان در این توطئه قصد دارند دانشگاه را مظهر مدرنیته و حوزه را سنت گرایی قلمداد و به تقابل سنت با مدنیته از این طریق دامن بزنند.

 

سوقندی با اشاره به دهه شصت و مناسبت های ویژه این دهه اظهار داشت: نامگذاری وحدت حوزه و دانشگاه از مناسبت های دهه ٦٠ است و در دهه ٦٠ و ٧٠ این مناسبت پرشورتر برگزار می شد.

 

وی به نهاد سازی های صورت گرفته مرتبط با وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و متذکر شد: دفترارتباط با حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از جمله این نهادها بوده است که در اوایل شکل گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یک موضوع سطحی و سعاری نبوده و نیست که با گذر زمان از بین برود بلکه بحث تقابل دو دیدگاه در سطح جهان است که قصد دارند حوزه را در تقابل دانشگاه و دانشگاه را در تقابل حوزه قرار دهند.

 

وی بر لزوم بازخوانی و بازتولید اندیشه  متعالی وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: تشکل های دانشگاهی و حوزوی شامل بسیج دانشجویی، انجمن های اسلامی، نهادهای علمی همراه با بسیج طلاب، بسیج اساتید و ... با تشکیل اتاق فکر عوامل شکل گیری و مبانی وحدت حوزه و دانشگاه را بررسی، بازخوانی و بازتولید کنند.

 

مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان نیز در این نشست بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: دشمنان اسلام همواره تلاش می کردند دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه را در تقابل هم قرار دهند و به اهداف و توطئه های خود برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی تصریح کرد: بیان اثرات وحدت این دو نهاد علمی نباید منحصر به یک روز و آن هم ٢٧ آذر باشد بلکه این امر باید در طول سال بازخوانی و بازتولید شده و وحدت حوزه و دانشگاه بیش از پیش تقویت شود.

 

وی گفت: تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در حقیقت تقویت علم و دانش و توسعه علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنبال دارد.

 

مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان به ظرفیت های علمی دانشگاه و حوزه اشاره کرد و گفت: با تقویت وحدت این نهاد موجب بهره گیری مطلوب تر از ظرفیت های علمی و دینی حوزه و دانشگاه می شود.

 

در این نشست یاد و خاطره شهدای حوزه و دانشگاه به خصوص شهید مفتح گرامی داشته شد.

نظر شما