شناسهٔ خبر: 23108276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در جمع اساتید حوزه و دانشگاه:

حوزه و دانشگاه دو بال آموزشی توسعه و پیشرفت هستند

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو بال آموزشی توسعه و پیشرفت هستند و در واقع مسیر رشد مادی و معنوی را برای انسان فراهم می آورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روشن خبر، دکتر محمد دوستار، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، در نشست جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه که به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور آیت الله قربانی، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو بال آموزشی توسعه و پیشرفت هستند و در واقع مسیر رشد مادی و معنوی را برای انسان فراهم می آورند.

 

وی با اشاره به اینکه علم ابزاری برای رسیدن به پیشرفت نهایی است، افزود: در وحدت حوزه و دانشگاه آنچه که مهم است، مبانی معرفتی موجود در علم است. علم به تنهایی برای رسیدن به کمال کافی نیست و نیاز به بال تهذیب دارد.

 

دکتر دوستار با اشاره به دغدغه اساتید حوزه و دانشگاه در وحدت بین این دو، بیان داشت: دلایل ملموس نبودن وحدت حوزه و دانشگاه ، عدم گفتمان سازی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

 

وی مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری از این دو نهاد را بحث اقتصاد مقاومتی و فرهنگی دانست و گفت: مشکلات موجود در اقتصاد و فرهنگ در عدم وجود گفتمان سازی مردمی و علمی است که این دو نهاد آموزشی باید زمینه این گفتمان سازی را ایجاد کنند.

 

 

نظر شما