شناسهٔ خبر: 23126682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانشگاهی با بوی بد

خبرگزاری صداوسیما

در دهه ۶۰، بیش از ۶۰۰میلیون تومان ازمحل اعتبارات خشکسالی زابل به دانشگاه سیستان و بلوچستان داده شد تا با راه اندازی آب سپتیک ، فاضلاب این دانشگاه تصفیه شود و آب فضای سبز دانشگاه فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما ، تا سالهای اخیر چنان وانمود می شد که آب گل وگیاه دانشگاه از همین تصفیه خانه تامین می شود اما وقتی که مشاهده شد کارکنان فضای سبز از این آب برای آشامیدن استفاده می کنند و از طرفی ۳۰۰ میلیون تومان قبض آب هر دوره این دانشگاه می شود معلوم شد که این سرسبزی به برکت آب شیرین زابل است و فاضلاب دانشگاه رهاست.
بی توجهی به تصفیه فاضلاب باعث شده زیباشهری ها همیشه بوی بدی از سمت دانشگاه احساس کنند و بر زیبایی این منطقه ، یک قلم اضافه شود . کارشناسان می گویند به علت وزش باد و باز بودن در حوضچه فاضلاب ، شیوع انواع بیماری های پوستی ، جدی است.
مراکز نظارتی تاکنون صرفا ادبیات توصیه ای و بی اثر با مسئولان دانشگاه داشته اند ، از طرفی استانداری و شهرداری زاهدان هم درقبال هر بوی بدی که از دانشگاه می وزد ، روزه سکوت گرفته اند .به علت  نجابت و متانت، نهایت اعتراض مردم زیباشهر هم دستمال به بینی گرفتن بوده و یک اووف بلند از این بو .
در چنین شرایطی نیاز است دادستان زاهدان از حقوق مردم دفاع کند ، مسلما بوی تعفنی که از طرف دانشگاه سیستان و بلوچستان به مشام می رسد در مرغ فروشی های کریم آباد و یا محلاتی از شیرآباد احساس نمی شود و به مراتب سلامت مردم بیشتر در خطر است .
براساس بوی بد باید قضاوت و اقدام کرد نه بر اساس شیک بودن یا نبودن صادر کننده بوی بد.

  • یادداشت روز ؛ احمدملاشاهی
  •  
  • mp4
    <div id="video-display-embed-code_1708442" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1954421/1708442?width=400&height=300"></script></div>
  • دانلود

نظر شما