شناسهٔ خبر: 23120763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتغال 95نفردر بخش خانگی صنعت ومعدن همدان

سرپرست صنعت، معدن و تجارت تویسرکان گفت: در بخش صنعت و معدن از ابتدای طرح اشتغالزایی تعداد 43 پرونده تشکیل شده وهشت فقره پرونده در بخش خانگی با اشتغال‌زایی 95 نفر تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

اشتغال 95نفردر بخش خانگی صنعت ومعدنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ روانبخش نورعلیئی سرپرست صنعت، معدن و تجارت تویسرکان امروز با اشاره به اینکه فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت به دو بخش تقسیم می‌شود،افزود: بخش اول صنعت و معدن و بخش دوم تجارت شامل مشاغل خانگی و اصناف می‌شود.

 وی در خصوص طرح‌های اشتغال این دو بخش به تفکیک گفت: در بخش صنعت و معدن از ابتدای طرح با پیگیری‌های که انجام شده به طور کل تعداد 43 پرونده تشکیل و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است.

 سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان ادامه داد: هفت فقره پرونده اشتغال در بخش تسهیلات روستایی به مبلغ 13 میلیارد و 550 میلیون تومان تشکیل شده است؛ همچنین دو پرونده برای تسهیلات روستایی در دست اقدام داریم.

 وی تعداد پرونده اشتغال‌زایی در بخش اشتغال فراگیر را سه پرونده به مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تسهیلات این سه طرح هم سرمایه ‎‌در گردش و هم ثابت بوده که تکمیل و به استان ارسال شده است؛ البته این افراد طبق پیگیری‌های انجام شده از طریق بانک هیچ گونه معوقه‌ای نداشتند.

 نورعلیئی در بحث تسهیلات رونق تولید و سرمایه درگردش یک ساله به ثبت 26 فقره پرونده به مبلغ 59 میلیارد و 77 میلیون تومان در سایت بهین‌یاب از ابتدای طرح اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: از 26 پرونده، 20 فقره اشتغال توسط کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است.

 وی با بیان اینکه تعداد هفت فقره پرونده در بخش تسهیلات رونق نوسازی و بهسازی که سرمایه ثابت بوده است خاطرنشان کرد:  این تعداد با واگذاری تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ 8 میلیارد و 200 میلیون تومان در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است.

 سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان طرح‌های تسهیلات روستایی را طرح‌های نظیر تدبیر دارو سلامت، صنایع چوب افرا ولاشجرد، فرآورده‌های خاک و کود، تعاونی تولید آرد سازی نوین، تولید جوراب بافی، تعاونی گاز مایع خرم رود، پردیس تابلو بهشت غرب عنوان کرد.

 وی با اشاره به اینکه اشتغال فراگیر شامل شرکت‌های سیم و کابل و فیلتر سرکان می‌شود، گفت: 89 پرونده در بخش تجارت و مشاغل خانگی، پشتیبان و انفرادی نظیر قالی‌بافی، خیاطی تکمیل و به دستگاه مربوطه ارسال شده است.

 نورعلیئی با اشاره به اینکه 240 میلیون تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است افزود: 80 نفر و به هر نفر 3 میلیون تومان معرفی کردیم.

 وی با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی پشتیبان هشت فقره پرونده با 95 نفر اشتغال‌زایی در عرصه خیاطی، قالی‌بافی و نازک‌دوزی تکمیل شده است، یادآور شد: تعداد 36 نفر در این بخش مجدداً ثبت اشتغال در قالب صدور پروانه کسب داشته‌ایم.

انتهای پیام/ج


 اشتغالزایی صنعت ومعدن  در طرح اشتغالزایی

 

نظر شما