شناسهٔ خبر: 67515120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

عشایر استان اردبیل سالانه ۸۰۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عشایر سالانه ۸ هزار تن معادل ۲۸ درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تولید و تامین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اردبیل اظهار کرد: میزان تولید سالانه گوشت قرمز و مرغ در سطح استان اردبیل نزدیک به ۵۲ هزار تن گوشت مرغ و ۲۸ هزار تن گوشت قرمز است.

وی با اشاره به نقش مهم عشایر در تولید گوشت مورد نیاز استان اردبیل افزود: به طور میانگین ۲۸ درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان از طریق دام عشایری تأمین می‌شود که این میزان معادل ۸ هزار تن در سال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به سرانه مصرف گوشت و مرغ در استان اردبیل گفت: سرانه مصرف استان در حوزه گوشت و مرغ به استناد میزان ثبت کشتار دام و طیور، گوشت مرغ سالانه ۲۵ کیلوگرم و گوشت قرمز ٦.٥ کیلوگرم است.

اژدری بیان کرد: در سطح استان روزانه به‌صورت متوسط ۱۳۰ تن مرغ و ۲۲ تن گوشت قرمز توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان در سال جاری را بیش از ۹ میلیون قطعه عنوان کرد و افزود: طی سال ۱۴۰۱ میزان ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه، در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و طی سال جاری تا مورخه ۱۴ تیرماه به تعداد ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بوده است.

وی در خصوص میزان عرضه سالانه گوشت و مرغ منجمد تنظیم بازار اظهار کرد: عرضه گوشت مرغ منجمد جهت تنظیم بازار طی سال ۱۴۰۱ میزان ١٧٤٥ تن و در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰۱۰ تن بوده است و در خصوص گوشت قرمز منجمد، توزیع در سال ۱۴۰۱ به‌میزان ۸۳۵ تن و در سال ۱۴۰۲ میزان ۱۰۶ تن بوده است.

اژدری اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی در ماه محرم سالانه مقادیر قابل توجهی از کالاهای اساسی جهت کنترل و تنظیم بازار و همچنین جهت قرار گرفتن در اختیار مواکب و هیئت‌های مذهبی استان از سوی وزارت متبوع برنامه ریزی، تخصیص و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به میزان تخصیص کالاهای اساسی برای استان اردبیل اظهار داشت: تخصیص و توزیع کالاهای مذکور طی سال ۱۴۰۱ به‌میزان ٧٦٦ تن انواع برنج ٤٥٩ تن شکر سفید ۷۷ تن گوشت قرمز و ٤٥٩ تن گوشت مرغ منجمد و در سال ۱۴۰۲ نیز میزان ٤٥١ تن انواع برنج ۱۵۲ تن شکر سفید ٧٦ تن گوشت قرمز و ۲۵ تن گوشت مرغ منجمد بوده و با عنایت به پیش رو بودن ایام ماه محرم سال‌جاری تمهیدات لازم از سوی وزارت متبوع جهت تخصیص کالاهای اساسی برای ایام یاد شده در حال تدارک است و متعاقباً اعلام خواهد شد.

نظر شما