شناسهٔ خبر: 20104547 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:

140 طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان تسهیلات رونق تولید دریافت خواهند کرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته 140 طرح صنعتی و صنایع معدنی در منطقه برای دریافت دور جدید تسهیلات رونق تولید پیش بینی شده است که مبلغ مورد نیاز این واحدها 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا  محمود اسکندری نسب افزود: واحدهای صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد برای تأمین سرمایه ثابت مورد نیاز خود و همچنین بنگاههای تولیدی کوچک و متوسطی که از بازار محصول مناسبی برخوردار بوده اما به دلیل تنگناهای مالی و نداشتن سرمایه در گردش، تولید آنها متوقف شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت می کنند، در این طرح ملی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
وی با  اشاره به  اضافه شدن طرح بازسازی و نوسازی صنایع در سامانه بهین یاب تصریح کرد: این طرح دارای سه بخش باز سازی و نوسازی، طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای تولیدی فعال  برای حفظ ایجاد اشتغال جدید است.

اسکندری نسب افزود: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی متقاضی علاوه بر تقویت فضای کسب و کار، حفظ و ایجاد فرصت های شغلی جدید در بخش صنعت جنوب کرمان برای رسیدن به وضعیت اقتصادی پایدار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: درجریان پرداخت تسهیلات رونق تولید، تاکنون 52 واحد صنعتی و معدنی مبلغی معادل 465 میلیارد ریال تسهیلات که بیش از 65درصد  کل تسهیلات تاریخ جنوب کرمان را شامل می شود، دریافت کردند.
به گفته وی  پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و معدنی در سال گذشته، 625 فرصت شغلی را به طور مستقیم ایجاد کرده که در صورت ادامه روند، این تعداد رشد چشمگیری خواهد داشت و از این طریق حوزه های صنعت و معدن کمک شایانی به اشتغال زایی در منطقه خواهند کرد.

 

نظر شما