شناسهٔ خبر: 23102294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسی در رشد علمی و معنوی جامعه دارد

گروه اجتماعی: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نقش اساسی در رشد علمی و معنوی جامعه دارد و تقویت این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمود پوریوسف سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بنیان گذار انقلاب و همچنین مقام معظم رهبری همواره تاکید و سفارش ویژه ای در رابطه با ضرورت رشد و پیشرفت علمی و ارتقای معنوی جامعه داشته‌اند.


وی افزود: تقویت همکاری و مشارکت بین حوزه و دانشگاه، ازجمله مولفه های اساسی در تحقق توسعه پایدار کشور است و بالندگی علمی و معنوی جامعه را رقم می زند.


رئیس واحد ارومیه با تاکید بر این که وحدت میان حوزه و دانشگاه باید کاربردی شود، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب هم‌افزایی تقریب اندیشه دینی و علمی و تبادل فکر است.


این مقام دانشگاهی یاد آور شد: هر دو نهاد اگر در کنار هم حرکت کنند، به مصلحت و نفع نظام اسلامی در جهت پیشرفت و تعالی است و در گام نخست برای تقریب این دو نهاد بهتر است از حضور اساتید حوزه و دانشگاه در ایجاد هم‌گرایی بهره گرفت.


وی تصریح کرد: با توجه به دستاوردهای مهم وحدت حوزه و دانشگاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هجمه‌های زیادی را از سوی دشمن برای جداسازی و تفکیک این دو نهاد شاهد بوده‌ایم که در سایه ولایت فقیه و بصیرت انقلابی هیچ یک از هجمه‌ها کارساز نبوده است.


پوریوسف عنوان کرد: باید فرصت‌های علمی را در اختیار پژوهشگران حوزه و دانشگاه قرار داد تا با آسیب‌شناسی و نیازسنجی پژوهش‌های راهبردی را پیش ببرند.


وی افزود: باید دیدگاه حوزه‌ها به دانشگاه‌ها و هم دیدگاه دانشگاه‌ها به حوزه‌ها تسری یابد و در قالب این دو تفکر زمینه برای رشد حوزه و دانشگاه‌ فراهم شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه همانند وحدت علم و دین در کنار هم است و همان‌طور که علم و دین دو بال برای رشد انسان است وحدت حوزه و دانشگاه هم می‌تواند باعث رشد هر دو شود.


وی در ادامه با اشاره به مجاهدت های افرادی چون شهید مفتح عنوان کرد: این بزرگان با شناختن فرصت ها و بهره جستن از بصیرت و دوراندیشی، ضرورت های زمان را شناخته و برای تبیین جایگاه حکومت دینی و اصلاح جامعه، بستر تحقق انقلاب اسلامی را فراهم آوردند و راه را برای نیل به قله های بلند آرمان های انقلاب اسلامی هموار کردند.


رئیس واحد ارومیه با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه در هدف، به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند.


پوریوسف اظهار کرد: وحدت این دو بخش می‌تواند در خدمت‌رسانی به جامعه، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی تأثیرگذار باشد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه همواره سعی دارد در این مسیر پیش قدم باشد و پایه های همکاری با حوزه های علمیه را مستحکم نماید.

نظر شما