شناسهٔ خبر: 23101144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه اصفهان:

شهید مفتح نویسنده اولین مقاله وحدت حوزه و دانشگاه بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: اولین نوشته‌ای که در باب وحدت حوزه و دانشگاه در ایران نوشته شده به سال ۴۰ در مقاله‌ای که توسط شهید مفتح نوشته شده، مربوط است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه دانشگاه  خبرگزاری دانشجو از اصفهان، حجت‌الاسلام میثم شریف شب گذشته در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه اصفهان بیان داشت: 27 آذر شهادت آیت‌الله مفتح که به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده، مرهون تلاش‌های این شهید است، اولین نوشته‌ای که در باب وحدت حوزه و دانشگاه در ایران نوشته شده به سال 40 در مقاله‌ای که توسط شهید مفتح با عنوان «وحدت مدرسه و مسجد» نوشته شده، مربوط است.

وی افزود: شهید مفتح اولین همایش وحدت حوزه و دانشگاه را چند ماه قبل از شهادت در محل شهادت برگزار کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان ادامه داد: در جمهوری اسلامی که برخی احساس وظیفه در مورد کاندیدا شدن برای مناصب مختلف دارند،  بهتر است به وظایف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نگاهی بیندازند.

وی عنوان کرد: تقویت پیوند حوزه و دانشگاه به صورت مشخص در اهداف نهادهای مقام معظم رهبری گنجانده شد، این موضوع در طول تاریخ مورد بحث علمای دین و علم بوده است؛ اما در فضایی که دین به مسیحیت شناخته و علم به عنوان علوم تجربی شناخته شد این اتفاق نمی‌افتد.

شریف در پایان خاطرنشان کرد: شاید در فضای مسیحیت نشود ارتباط قوی بین دین و علم ایجاد کرد؛ اما در فضای اسلام این ارتباط قوی است و اگر علوم اسلامی را مد نظر قرار دهیم، این ارتباط از اساس وجود دارد.

نظر شما