شناسهٔ خبر: 23094750 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر علوم: پژوهش توان حل مسائل در سطح ملی را دارد

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت پژوهش و ضرورت ماموریت گرا بودن آن گفت: پژوهش توان حل مسایل در سطح ملی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، منصور غلامی امروز (دوشنبه) در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر کشور به برنامه ششم توسعه اشاره و اظهار کرد: در بخش هایی از برنامه جلوتر هستیم.
وی ادامه داد: در چارچوب برنامه های مصوب ارتقای کیفی فعالیت مراکز علمی با قوت بیشتر، توسعه کیفی دانشگاه ها در زمینه های مختلف دیده شده است و در راستای اجرای برنامه های بالادستی هم اهمیت دارد.
غلامی ادامه داد: دانشگاه ها باید در زمینه حضور در فضای بین المللی بیشتر همت بگمارند، در بخش حضور در مجلات و انتشار کتاب های علمی توفیقات خوبی داشته ایم و بین 14 تا 18 دانشگاه ما در میان دانشگاه های تاثیرگذار هستند.
وزیر علوم تصریح کرد: پژوهش توان حل مسایل در سطح ملی را دارد و بعضی پارک ها و مراکز رشد قبلا در این زمینه گام برداشته اند؛ ماموریت گرا کردن دانشگاه ها و مراکز علمی در کشور هم در هدایت حمایت ها و تقویت جایگاه آنها تاثیرگذار است.
وی گفت: وزارت علوم می خواهد پارک ها فعالیت های خود را برای حل چالش های سطح ملی و بین المللی ساماندهی کنند.

*تجلیل از پژوهشگران برتر
در ادامه این مراسم از پژوهشگران برتر تقدیر شد. شهرام شکرفروش در رشته دامپزشکی، غلامحسین نجفی در رشته کشاورزی و منابع طبیعی، سیدمهدی جعفری در رشته کشاورزی و منابع طبیعی، رضا محمدی در رشته مهندسی کشاورزی، نیما تقوی نیا در رشته علوم پایه، محمدحسین صنعتی در رشته زیست فناوری، میرعلی فرج زاده در رشته علوم پایه، عباس زارعی هنزکی در گروه علوم پایه، مجیدرضا آیت اللهی در گروه فنی و مهندسی، محمد حقیقی در گروه فنی و مهندسی، آرین قلی پور در گروه علوم انسانی، بهلول علیجانی در همین گروه، هاشم داداش پور در گروه هنر و معماری، آرش خجسته در گروه علوم پزشکی، احمدرضا شاهوردی و مرجان نصیری اصل در گروه علوم پزشکی پژوهشگر برتر انتخاب شدند.
همچنین مریم گل آبادی، سیدروح الله موسوی، سعید بهزادی پور و محسن بهمنی به عنوان فناور برتر تجلیل شدند.
افزون بر این، معین احمدی به عنوان ایده پرداز برتر تقدیر شد.
در ضمن استاندار آذربایجان غربی و رییس دانشگاه ارومیه، استاندار آذربایجان شرقی و رییس دانشگاه تبریز، استاندار استان فارس و سرپرست دانشگاه شیراز و استاندار استان لرستان و رییس دانشگاه لرستان نیز به عنوان همیاران برتر پژوهش شناخته شدند.
هفته پژوهش از 21 تا 27 آذر با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال برگزار شد.
روزهای این هفته با عناوین روز پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش فناوری ایده و خلاقیت، پژوهش، فناوری اقتصاد مقاومتی، پژوهش، فناوری و سرمایه ملی، پژوهش فناوری، مهارت و کارآفرینی و پژوهش فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده بود.
علمی9157
خبرنگار: منصوره شوشتری* انتشار: محتشمی پور

انتهای پیام /*

نظر شما