شناسهٔ خبر: 23072914 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برومند در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر:

وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت و دفاع بیشترین همکاری را با دانشگاه‌ها دارند/ دویست میلیارد قرارداد در نمایشگاه فن بازار امضا شد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر از ۲۰ فناور و پژوهشگر برتر کشور: ۴ وزارت خانه نفت، نیرو، صنعت و دفاع بیشترین همکاری را با وزارت علوم دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در جشنواره در تجلیل از پژوهشگران برگزیده که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است به ارایه گزارشی از نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار امسال پرداخت و گفت: خوشبختانه محصولات شرکت‌ها نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و ۱۹۸ شرکت یا مرکز در این نمایشگاه حضور داشتند. هم چنین ۷۱ قرار داد روز گذشته بین فناوران و کارفرمایان به امضا رسیده است. 

وی افزود: حجم قراردادهای به امضا رسیده به ارزش دویست میلیارد تومان بوده که سه برابر سال گذشته برآورد می‌شود و ۶۵ دستاورد ملی در این نمایشگاه رونمایی شد و در طول هفته نشست هایی در این نمایشگاه برگزار شد. 

برومند ادامه داد: ۴ وزارت خانه نفت، نیرو، صنعت و دفاع بیشترین همکاری را با وزارت علوم داشتند با توجه به اینکه ۴۲ پارک علم و فناوری در کشور داریم این همکاری‌ها می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد. هم چنین ۱۸۶ مرکز رشد و بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت در پارک‌های علم و فناوری داریم که ۱۱۰۰ شرکت دانش بنیان هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: حدود ۲۴۰ نفر از پژوهشگران و دانشگاهیان ۹۱ فناور و ۴۶ نفر از دستگاه‌های اجرایی کاندیدای دریافت جایزه پژوهشگر و فناور برتر بودند که در نهایت ۲۰ نفر پذیرفته شده که ۱۶ پژوهشگر در ۶ حوزه تخصصی و ۴ فناوری در حوزه‌های علوم فنی مهندسی، پایه، کشاورزی و منابع طبیعی هستند. هم چنین به نمایندگی از همه استانداران که حامی پژوهش هستند از ۴ استاندار کشور تقدیر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما