شناسهٔ خبر: 23094447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین نکوداشت پروفسور حسین شایقی در اردبیل + فیلم

در مراسمی از پروفسور حسین شایقی استاد تمام دانشگاه محقق اردبیلی که برای سومین سال متوالی عنوان دانشمند یک درصد جهان را به خود اختصاص داده است تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

آیین نکوداشت پروفسور حسین شایقی در اردبیلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل/ پروفسور حسین شایقی محقق و پژوهشگر در حوزه برق است که توانسته در سالهای 2015 تا 2017 بعنوان دانشمند یک درصد که مقالاتش بیشترین ارجاع را در حوزه برق و الکترونیک در جهان داشته است معرفی شود.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در آیین نکوداشت پروفسور شایقی شان، عزت و بزرگی هر ملتی را در گرو شخصیت های علمی و دانشمندان دانست و تاکید کرد: تمام مشکلات بین المللی که برای ایران بوجود آورده اند ناشی از توجه نکردن به مسایل علمی در سالهای گذشته بوده و برای جبران این عقب افتادگی باید تلاش ها مضاعف و همت ها بلندتر شود.
آیت الله عاملی گفت: باید سیستم آموزشی در کشور به گونه ای باشد که حاصل این سیستم نخبگان و دانشمندان در حوزه های مختلف باشد اما در حال حاضر تک ستاره های علمی نشان می دهد که این نخبگان حاصل سیستم نبوده و در سایه تلاشهای خود به جایگاه های علمی داست یافته اند.
استاندار اردبیل هم در این مراسم گفت: یکی از راههای جلوگیری از فرار مغزها، تامین نیازهای پژوهشی و اقتصادی آنان است.
بهنام جو افزود: بدون توجه به نخبگان و اصحاب علم و پژوهش توسعه در کشور اتفاق نمی افتد و در سالهای اخیر هم این تجربه به دست آمده که در صورت اطمینان به مراکز علمی این مراکز توانایی انجام کارهای فوق العاده را دارند.
صادقی رییس دانشگاه محقق اردبیلی هم از حضور 29 استاد تمام و پروفسور در جمع اعضای هیت علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: وجود این اساتید مجرب باعث شده تا جایگاه این دانشگاه در مجامع علمی بین المللی افزایش چشمگیری داشته باشد.


آیین نکوداشت پروفسور حسین شایقی در اردبیلخاطر نشان می شود پروفسور حسین شایقی متولد 1351 بوده و هم اکنون استاد تمام دانشکده فنی دانشگاه محقق اردبیلی و رییس بنیاد نخبگان استان است.

وی تا به حال 8 کتاب در حوزه تخصصی برق به چاپ رسانده و بیش از 2 هزار و 300 مقاله علمی از وی در موسسه اطلاعات علمی isi به چاپ رسیده و هم اکنون هم به عنوان داور بین الملی مقالات علمی این موسسه فعالیت دارد./

mp4
<div id="video-display-embed-code_1699806" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1950605/1699806?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما