شناسهٔ خبر: 23064308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

توسعه پایدار اردبیل در سایه تلاش نیروی انسانی کارآمد میسر است

استاندار اردبیل گفت: توسعه کارآمد و همه‌جانبه استان اردبیل منوط به استفاده از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و توانمندی است

صاحب‌خبر -
استاندار اردبیل گفت: توسعه کارآمد و همه‌جانبه استان اردبیل منوط به استفاده از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و توانمندی است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در آئین نکوداشت مقام علمی پروفسور حسین شایقی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که یک شخصیت علمی برتر جهانی و ملی از استان اردبیل توانسته است به بالاترین جایگاه دست یابد که در این باب شایسته است قدر نیروهای ارزشمند فنی و مهندسی خود را بیشتر و بهتر بدانیم. 
وی با بیان اینکه استان اردبیل در سایه علم و تربیت نخبگان و مفاخر و مشاهیر برجسته همواره تقش ممتاز و پیشتازی داشته است، خاطرنشان کرد: در تداوم چنین جایگاه ارزشمند ما به خود می‌بالیم که یک فردی از جنس مهندسان توانسته است به جایگاه بالای علمی در سطح جهانی و بین‌المللی دست یابد که برای استان اردبیل می‌تواند یک ذخیره ارزشمند در تربیت و تعالی نسل آینده محسوب شود. 
استاندار اردبیل اضافه کرد: جامعه‌ای که با تکریم و احترام از چنین انسان‌های فرهیخته یاد کند قطعا جامعه‌ای رو به رشد و در مسیر تعالی خواهد بود و باید همواره از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی حمایت کنیم. 
بهنامجو بیان کرد: در تحلیل و بررسی علل و عوامل توسعه کشورهای مختلف به این اصل انکارناپذیر پی می‌بریم که با آنکه آنها با تکیه بر نیروی انسانی توانمند، کارآمد، تحصیلکرده، فنی و در کنار همه آنها فردی که مزین به اخلاق و تربیت شایسته باشد می‌تواند زمینه‌ساز تحول در جوامع مختلف محسوب شود. 
وی گفت: استان اردبیل نیز برای آنکه بتواند در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد باید به نیروی انسانی کارآمد و توانمند خود تکیه کند که نمونه آن را در تجلیل از شخصیت پروفسور شایقی مشاهده می‌کنیم که در عین توانمندی‌های علمی فردی متواضع و فروتن است که توانسته با این ویژگی‌های اخلاقی در قلب‌‌ها جای گیرد. 
استاندار اردبیل با بیان اینکه با همکاری شورای فرهنگ عمومی و در راس این شورا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سعی بر این است تا همواره از چهره‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی تجلیل و تکریم به عمل آید ادامه داد: قطعا در سال‌های پیش رو نیز نظیر چنین مراسماتی را برای شخصیت‌های تاثیرگذار استان شاهد خواهیم بود.
رئیس شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: ما در استان اردبیل با چالش‌ها، دغدغه‌ها و برخی نگرانی‌ها از باب توسعه کمی و کیفی روبرو هستیم که برای حل این دغدغه‌ها باید از ظرفیت نیروی انسانی علمی و توانمند بهره بگیریم تا زمینه توسعه و بالندگی همه‌جانبه استان اردبیل فراهم آید. 
بهنامجو ضرورت حل مشکلات و موانع پیش روی تربیت نیروی انسانی کارآمد را در مجموعه آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی یادآور شد و بیان کرد: باید فضای آموزشی آرام، امن همراه با دغدغه کمتر را برای نیروی انسانی توانمند فراهم کنیم تا آنها با غنای معنوی و مادی بتوانند درست و شایسته برای توسعه و پیشرفت این استان تصمیم‌گیری کرده و حرکت کنند.

انتهای پیام

نظر شما