شناسهٔ خبر: 23091070 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای 150 ویژه ‌برنامه پژوهشی در مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- بیش از 150 ویژه ‌برنامه پژوهشی در قالب 21 عنوان به مناسبت هفته پژوهش در مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

مدیر روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس بازدید از آزمایشگاه‌های علمی، برپایی نمایشگاه‌ از کتاب‌های علمی، برگزاری مسابقه علمی، نشست و دعوت از پژوهشگران، کارگاه سفال با عنوان من و اختراعاتم، نمایش فیلم دانا و مانا تحت عنوان سفر چراها، معرفی کتاب‌های علمی و اجرای برنامه گردونه پژوهش از برنامه‌های اجرایی مراکز کانون در هفته پژوهش است.
فاطمه ولادی افزود: ساخت سازه‌های علمی، برگزاری نمایشگاه از آثار اعضا، کارگاه‌های بحث آزاد با موضوعات علمی، برنامه درخت ایده‌های پژوهشی تخت عنوان سوال‌گران امروز پژوهشگران فردا، آشنایی با منظومه شمسی، کارگاه‌های آموزشی یک روزه با عنوان 'چگونه تحقیق کنیم؟' و معرفی شخصیت‌های علمی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته پژوهش در مراکز کانون این استان اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین بخشی از برنامه‌های هفته پژوهش در کانون آذربایجان‌غربی به بازدید اعضا از پژوهشکده‌های دانش‌آموزی، انجام آزمایش‌های متنوع علمی و اجرای نمایش با موضوعات علمی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: به همین مناسبت نیز نشست تخصصی با عنوان 'پژوهش، اقدام و عمل' برای مربیان پژوهشگر کانون استان با حضور اساتید دانشگاه در مجتمع کانون شهید رسول فرخی ارومیه برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا از 21 تا 27 آذر با عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده و مهم‌ترین اهدف آن، ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری در اذهان عموم، افراد خاص، محققان، دانشجویان و دانش آموزان است.
به گزارش ایرنا23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است.
7129/2093
خبر: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*

نظر شما