بطحایی در این توییت نوشت: تنوع در محیط های یادگیری یکی از اصول آموزش و پرورش پیشرفته است. کانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به عنوان محیط دوم و شریک مدرسه نقش مهمی را در خلاقیت و آموزش مهارتهای زندگی کودکان برعهده دارد.
وزیر آموزش و پرورش روز 22 آذر 96 در مراسم تودیع و معارفه روسای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درخصوص شراکت کانون و مدرسه در امر تربیت چنین گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهعنوان محیط دوم یادگیری باید در خدمت تعلیم و تربیت دانش آموزان قرار گیرد. این ظرفیت و استعداد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که در کنار مدرسه و نه بهعنوان پشتیبانی بلکه بهعنوان شریک در مأموریت مدرسه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت کند.
وی افزود: کانون پرورش فکری بسیاری از محدودیتهایی مانند محدودیتهای زمانی، مکانی و محتوایی را، که در مدارس با آن مواجه هستیم، ندارد بنابراین کانون استعداد شگرفی برای پذیرفتن این نقش داراست.
بطحایی افزود: باهم افزایی این دو نهاد در تعلیم و تربیت دانش آموزان میتوانیم بهسرعت به بسیاری از اهداف تربیتی که مورد انتظار همگان است برسیم. کانون بهعنوان شریک و رفیق مدرسه برای فرایند تعلیم و تربیت فعالیت میکند. ویژگی شراکت و شریک این است که امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و هر آنچه که وجود دارد را به شراکت بگذارند. این شرط لازم برای شراکت مدرسه و کانون است. اگر این دو نهاد در کنار هم و با یک هدف سازماندهی شوند و آن چه را که شرط شراکت است بهجا آورند بسیاری از مشکلات آموزشی مرتفع خواهد شد.