شناسهٔ خبر: 23078225 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری جشنواره قرآنی در شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره های مختلف با موضوعات قرآنی در شهرستان های هشت گانه این استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، رضا دهبانی‌ پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۷ آذر) در جمع خبرنگاران، گفت: خداوند قرآن را برای هدفی خاص فرستاده است.

 

وی با بیان این که با دقت در آيات قرآن می توان دریافت که بزرگ ترين هدف این کلام الهی هدايت گری است، اظهار داشت: قرآن مجید مبنای انديشه مسلمانان، مرجع تفكر و مايه وحدت مسلمانان در سراسر جهان است.

 

دهبانی پور به اهميت فراگيری قرآن اشاره و ادامه داد: لزوم قرائت قرآن مبتنی بر نص صريح این کتاب الهی بوده که در يک آيه دو مرتبه خطاب به پيامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) بر آن تاکيد شده است.

 

این مسئول فرهنگی و هنری با بيان اين که قرآن کريم انسان را به تفکر و تدبر دعوت کرده، گفت: تدبر در قرآن انسان را در مسير حقيقت و سعادت قرار می دهد.

 

وی در ادامه با بیان این که جامعه ما دینی بوده و ضرورت دارد مبانی قرآن، شخصیت ائمه و نگاه‌ های دینی برای جامعه تبیین شود، ابراز داشت:این وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به این مهم بپردازد و آن را برای عموم تبیین کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با رایزنی ‌های صورت گرفته، ویژه برنامه ‌های مختلف هفته قرآن و عترت از دوم الی نهم اسفند‌ماه امسال برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می ‌شود.

 

دهبانی پور با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌ های هفته قرآن و عترت این فرصت را به شهرستان‌ ها می ‌دهد تا ظرفیت‌ های مختلف قرآنی و فرهنگی خود را شکوفا کنند، اضافه کرد: همچنین هنرمندان در عرصه‌ های مختلف قرآنی درگیر کار و فعالیت خواهند شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره شعر و داستان در گچساران، پایان ‌نامه ‌های علوم قرآنی در بهمئی، جشنواره نمایشگاه هنرهای تجسمی و تئاتر صحنه ‌ای در بویراحمد، آوا و نغمات آئینی (تواشیح و ابتهال) در دنا، خوشنویسی در باشت، عکس قرآنی در لنده، تئاتر خیابانی در دهدشت و نقاشی و نقاشی خط در چرام برگزار می شوند.

 

وی نمایشگاه علوم قرآنی، کارگاه علمی و آموزشی، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، اهدای ۲ هزار جلد قرآن به دستگاه‌ های فرهنگی، فعالین قرآنی و مؤسسات و اختتامیه را از دیگر برنامه‌ های پیش رو جشنواره اعلام کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص اعتبار مطلوب برای هفته قرآن و عترت، گفت: برگزاری برنامه‌ های این هفته قطعا تاثیر مطلوبی در فضای قرآنی استان ایجاد خواهد کرد.

نظر شما