شناسهٔ خبر: 23075562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه دلگان:

شهید مفتح در جهت تقویت مبانی اعتقادی دانشجویان نقش برجسته ای داشت/ حوزه و دانشگاه دو بال پرواز در جهت تعالی جامعه بشریت

امام جمعه دلگان گفت: شهید مفتح قبل و در اوایل انقلاب در جهت تقویت مبانی اعتقادی دانشجویان نقش برجسته ای داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح در روز 27 آذر سال 1358 که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو بال برای پرواز در جهت رشد و تعالی جامعه بشریت هستند.

امام جمعه دلگان با بیان اینکه به تعبیر بنیان گذار انقلاب اسلامی که اگر این دو قشر اصلاح بشوند، جامعه هم به سوی صلاح و رستگاری می رود، تصریح کرد: اگر این دو قشر دچار آسیب و آفت بشوند، این آفت جامعه را هم فرا می گیرد.

وی ادامه داد: لذا روز شهادت دکتر مفتح که از روحانیون برجسته ای بود که علاوه بر تحصیلات حوزوی از تحصیلات دانشگاهی هم برخوردار بود.

امام جمعه شهر دلگان عنوان کرد: این عالم مجاهد در جهت تقویت مبانی اعتقادی دانشگاه و دانشجویان در اوایل انقلاب نقش بسزایی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری با اشاره به اینکه شهید مفتح قشر دانشگاه را با حوزه و قشر حوزوی را با دانشجویان پیوند زده بود، گفت: لذا نقش چنین عالمان به روزی برای جبهه استکبار و عوامل مزدور داخلی آنها بسیار سخت بود.

وی افزود: این شخصیت هایی که منادی وحدت بین دو قشر حوزه و دانشگاه هستند، آمدند طرح ترور این بزرگواران را ریختند و بلاخره در اوایل انقلاب این روحانی خدوم و مجاهد را به شهادت رساندند.

امام جمعه دلگان اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب ارتقای علمی کشور و تقویت بنیان های دینی جامعه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه باید در زمینه فرهنگ سازی برای رسیدن جامعه به تمدن بزرگ دینی، نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/

نظر شما