شناسهٔ خبر: 23068397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت‌الله موسوی‌ اصفهانی:

کارگروه‌های مشترک استادان حوزه و دانشگاه تشکیل شود

مدیر حوزه علمیه همدان پیشنهاد کرد: کارگروه‌هایی با حضور استادان دانشگاه و حوزه تشکیل شود و به‌صورت مستمر جلسات مشترکی را برگزار کنند و هدف از این امر، تعامل حداکثری بین حوزه و دانشگاه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی‌ اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان، ظهر امروز در نشستی که با موضوع «وحدت حوزه و دانشگاه» در دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد، گفت: پیشنهاد می‌کنم که کارگروه‌هایی با حضور استادان دانشگاه و حوزه تشکیل شود و به‌صورت مستمر جلسات مشترکی را برگزار کنند و هدف از این امر، تعامل حداکثری بین حوزه و دانشگاه باشد.

وی بیان کرد: در زمان وقوع زلزله در استان کرمانشاه، مشاهده کردم که بیست نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که در آستانه دریافت مدرک پزشکی بودند، به هلال احمر مراجعه کرده و آمادگی خود را برای هرگونه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اعلام کردند و داوطلبانه به یاری مردم شتافتند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه، جهت‌دار شدن علم است که پزشک، مهندس و ... برای رضایت الهی تلاش می‌کند و این عمل پزشکان، نشان‌دهنده تحقق این امر است.

 وی افزود: اگر علم جهت‌دار شود و افراد برای خداوند گام بردارند، در این صورت جوانان که آماده پذیرش معنویت هستند،‌ به راحتی حق را خواهند پذیرفت.

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار کرد: جوانان دانشگاهی و حوزوی در دست ما امانت هستند و باید علم و تقوای آنان را رشد دهیم تا به‌صورت جهت‌دار، در مسیر انقلاب اسلامی و تولید علم برای مملکت اسلامی گام بردارند و باعث پیشرفت کشور شوند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در پایان گفت: شهدای هسته‌ای فدای جهت‌دار شدن علم شدند و این افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است که علوم به صورت جهت‌دار در خدمت اطاعت از خداوند باشد.

انتهای پیام

نظر شما