شناسهٔ خبر: 23068175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تغییر کاربری اردوگاه شهید بهشتی یاسوج در دستور کار

خبرگزاری صداوسیما

هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار تغییر کاربری بخشی از اردوگاه شهید بهشتی آبشار یاسوج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، هشتمین جلسه شورای آموزش وتغییر کاربری اردوگاه شهید بهشتی یاسوج در دستور کار پرورش استان با حضور استاندار، رئیس برنامه و بودجه‌، شهردار یاسوج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد و مدیر کل  و معاونان آموزش و پروش در دفتر جلسات استانداری برگزار شد.
بنا به این گزارش مدیر کل آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه با اشاره به طرح تعالی مدیریت مدرسه گفت: این طرح در راستای استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت در مدارس است.
هادی زارع پور با بیان اینکه از ۱۲ مدرسه که استان به این طرح ارسال کرده ۶ مدرسه ممتاز شدند افزود: پیش بینی می‌شود کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه جز استان‌های برتر باشد.
وی در مورد تغییر کاربری بخشی از اردوگاه شهید بهشتی آبشار یاسوج و با اشاره به بند "ه" تبصره ۹ قانون بودجه ۹۶ گفت: بر اساس این بند به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به‌منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آن‌ها اقدام کنند.
زارع پور گفت: تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده (۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران انجام می‌گیرد و از پرداخت همه‌ی عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، أخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن مخالفت با تجاری سازی محدوده آبشار یاسوج گفت: در خصوص تجاری سازی بخشی از فضای اردوگاه شهید بهشتی این موضوع در کارگروه تخصصی با حضور معاون عمرانی استاندار مورد بررسی قرار گیرد.
علی محمد احمدی با اشاره به اینکه دولت موظف است منابع لازم را در اختیار آموزش و پرورش و این نهاد‌ها قرار دهد افزود: رسالت اصلی آموزش و پرورش انسان سازی است، من مخالفم بهداشت و درمان و آموزش و پرورش ماهیت تجاری پیدا کنند، زیرا با اصالت و ماموریت این نهاد‌ها مغایرت دارد.
وی گفت: با توجه به بازدید میدانی از این مکان تفریحی و گردشگری چهره طبیعی این مکان زیبای خدادادی در حال نابودی است و در این راستا لازم است طرح جامع آبشار یاسوج طراحی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمک‌های لازم به آموزش و پرورش انجام می‌شود گفت: کارگروهی تخصصی برای بررسی تغییر کاربری اردوگاه آبشار یاسوج متعلق به آموزش و پرورش تشکیل و اگر تصمیم گرفته شود که در اینجا تغییر کاریری مانعی ندارد من نیز از آن حمایت خواهم کرد.
شهردار یاسوج هم ضمن مخالفت با اجرای تجاری سازی اردوگاه آبشار یاسوج گفت: آبشار چشم و چراغ یاسوج و ظرفیت اصلی گردشگری مرکز استان را بر عهده دارد و با توجه به اینکه ماهیت آبشار یاسوج گردشگری است ما انتظار داریم بحث تجاری سازی در اینجا انجام نشود.
نستهن مقدم با اشاره به ترافیک سنگین آبشار یاسوج در برخی ایام افزود: شهرداری یاسوج این آمادگی را دارد به دستگا‌های اجرایی که بخشی از زمین‌های آبشار را در مالکیت خود دارند عوض این زمین‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

نظر شما