شناسهٔ خبر: 23061634 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افزایش ۴ برابری حمایت های مالی از پایان نامه های دانشجویی

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: از پایان نامه های دانشجویی بر اساس مقطع، اهمیت و کاربردی بودن تا ۴ میلیون تومان حمایت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، محمد رحیمیان، معاون پژوهشی دانشگاه تهران امروز 26 آذر ماه در نشست خبری که در این دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد گفت: با دستگاه های اجرایی درازتباط با فعالیت های مختلف قرداد هایی منعقد کرده ایم.

 

وی افزود: مبلغ 24 میلیارد تومان از طریق انعقاد قرداد ها درآمد مالی داشته ایم، برای نمونه موسسه ارتقای نفت سنگین را راه اندازی کرده ایم، مشارکت در توسعه منطقه محروم قلعه گنج و توانمند کردن مردم آن منطقه یکی دیگر از قرارداد های ما بوده است، همچنین  با فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز قرداد منعقد کرده ایم.

 

رحیمیان گفت: پایان نامه هایی که به محصول تبدیل می شوند به پارک های علم و فناوری ارسال می شود و گرنت های مختلف را دریافت می کنند.

 

وی ادامه داد: سوم دی ماه سال جاری نیز، از طرح ها و محصولات تجاری شده در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی خواهد شد.

 

معاون پژوهشی دانشگاه تهران بیان کرد: برای 600 هزار متر فضا مجوز ساخت شرکت های دانش بنیان در اطراف دانشگاه تهران دریافت شده است.

 

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار دانشجوی دوره دکتری، ۲۵ هزار دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند گفت: اگر دانشجویان بتوانند پایان‌نامه‌های خود را کاربردی و هدفمند کنند، نقشی موثر در رفع مشکلات کشور و همچنین توسعه جامعه ایفا می کنند.

 

رحیمیان بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه مصوب این دانشگاه در نظر داریم میزان حمایت‌های مادی از پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را از یک تا چهار برابر افزایش دهیم.

 

وی یاد آور شد: پایان‌نامه‌هایی که بیشتر در جهت رفع نیازهای دستگاه‌های اجرایی کشور باشند، تا چهار برابر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

معاون پژوهشی دانشگاه تهران بیان کرد: در حالت عادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان کمک مادی به دانشجویان از طرف دانشگاه تهران ارائه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان این حمایت بر اساس تفاوت مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، ماهیت و اهمیت آنها از نظر کاربردی بودن و رفع مشکلات جامعه تا چهار برابر یعنی بیش از چهار میلیون تومان کمک مادی خواهد بود.

 

رحیمیان با اشاره به  برگزاری جشنواره پژوهشی و فناوری تهران بیان کرد: این جشنواره 28 آذر در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم و رییس دانشگاه تهران و معاونت علم و فناوری برگزار می شود.

 

معاون پژوهشی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: در جشنواره پژوهشی و فناوری دانشگاه تهران دکتر شفیعی‌کدکنی به عنوان استاد ممتاز دانشگاه معرفی می شود.

 

نظر شما