شناسهٔ خبر: 23046292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:

۱۰ هزارهکتار از اراضی دره شهر زیر کشت غلات پاییزه می رود

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: چهار هزار نفر بهره بردار کشاورزی در زمینه کاشت غلات پاییزه این شهرستان فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "طیار فیلی" مدیر جهاد کشاورزی دره شهر در گفتگو با خبرنگار سیمره خبر گفت:  عملیات کاشت غلات پاییزه در سطح 10 خزارو 500 هکتار از ااضی مستعد این شهرستان اغاز شده است.

وی اظهار کرد: از این میزان، گندم آبی سه هزار هکتار، گندم دیم شش هزار 500 هکتار و جو دیم یکهزارهکتار را به خود اختصاص داده است.

فیلی افزود: ارقام کشت شده گندم در شهرستان از نوع چمران، زاگرس، کوهدشت، سیروان، یاواروس و کریم است که توسط شرکتهای فراوری بذر شهرستان از جمله تعاونی مهر16 و دیگر نقاط استان تامین شده است.

وی تصریح کرد: کاشت غلات پاییزه در سال جاری بصورت کامل مکانیزه و با استفاده از دستگاههای دیم، خطی کارآبی و نیمه مکانیزه با استفاده از سایر ادوات دنباله بند و ماشین آلات کشاورزی صورت می گیرد.

فیلی یادآور شد: تراکم مناسب بذر، عمق مناسب کشت، استفاده همزمان از نهاده های کشاورزی، افزایش عملکرد تولید در واحد سطح،  کاهش هزینه های تولید و ذخیره سازی مناسب آب کشاورزی از مزایایی کشت مکانیزه نسبت به سنتی است.

وی افزود: از خدمات ارائه شده این اداره به کشاورزان دره شهری می توان به برگزاری کلاسهای اموزشی ترویجی ویژه کاشت مکانیزه، تهیه بذر اصلاح شده، تهیه کودهای شیمیایی فسفاته و ازته، تهیه ماشین آلات کشاورزی  ارائه دانش فنی و توصیه کارشناسی زمان مناسب کشت اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهرخاطرنشان کرد: هم اکنون چهار هزار نفر بهره بردار کشاورزی در زمینه کاشت غلات پاییزه این شهرستان فعالیت دارند.

کاشت غلات پاییزه در شهرستان دره شهر از نیمه دوم آبانماه آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

شهرستان دره شهر در فاصله 130 کیلومتری استان ایلام دارای 16 هزار هکتار اراضی کشاورزی می باشد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما