شناسهٔ خبر: 22920879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

94 هزار هکتار از اراضی شهرستان رزنزیر کشت هستند

مدیر جهاد کشاورزی رزن گفت: بیش از 94 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت غلات قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

94 هزار هکتار از اراضی شهرستان رزن تحت زیر کشت هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود فتحی مدیر جهاد کشاورزی رزن با بیان اینکه بیش از 17درصد از تولیدات کشاورزی استان در رزن تولید می شود افزود: امسال بیش از 94 هزار هکتار از اراضی شهرستان تحت کشت غلات قرار گرفته است.

وی افزود: 71 هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم دیم، 13400 هکتار گندم آبی، 5 هزار و 200 هکتار از اراضی تحت کشت جو آبی و 2 هزار و 800 هکتار از اراضی تحت کشت جو دیم قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن گفت: بیش از 10هزار بهره‌بردار کشاورزی در حوزه‌های مختلف وظیفه مهم تولید محصولات کشاورزی و دامی را در شهرستان رزن بر عهده دارند.

فتحی افزود: شهرستان رزن دارای 175 هزار هکتار زمین زراعی است که از این میزان هر ساله 93 هزار هکتار از اراضی تحت کشت محصولات پائیزه است و مابقی نیز به صورت آیش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته بیش از 150 هزار تن گندم و بیش از 28 هزار تن جو از سطح مزارع شهرستان رزن برداشت شده است، گفت: در سال زراعی گذشته بیش از 15 هزار هکتار گندم آبی و 69 هزار هکتار گندم دیم، 5 هزار و 200 هکتار جو آبی و 2 هزار و 450 هکتار جو دیم در سطح شهرستان رزن کشت شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی رزن گفت: بیش از 4 هزار و 300 تن بذر اصلاح شده و مادری و 7517 تن انواع کود در بین کشاورزان شهرستان رزن توزیع شده است.

فتحی ادامه داد:توسعه کشت زعفران می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف آب، ایجاد اشتغال و زمینه افزایش صادرات این محصول را نیز فراهم کند، گفت: در شهرستان رزن بیش از 14هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زغفران رفته است.

وی از تولید بیش از 84 کیلو زعفران در شهرستان رزن خبر داد و افزود:سطح زیرکشت زعفران امسال نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش یافته است.

فتحی اظهار داشت: زعفران تولید شده در شهرستان رزن علاوه بر تامین نیاز زعفران شهرستان رزن به استان همدان و استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/ب

افزایش  یک و نیم برابری سطح زیرکشت زعفران 

 

 

نظر شما