شناسهٔ خبر: 23037701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرماندار نهبندان تاکید کرد:

ضرورت مدیریت منابع در نهبندان/جای شورای شهر و شهردار عوض نشود

فرماندار نهبندان با بیان اینکه سطح توقعات مردم و شهروندان روز به روز افزایش می یابد افزود: مدیریت منابع بسیار مهم است گرچه منابع موجود و در اختیار شهرداران یک مدیریت هزینه فایده است که باید به ضروری ترین نیازهای شهر پرداخته و در معنای واقعی کلمه به دنبال ارتقای شهر باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از، نهبندان خبر، نظافت فرماندار نهبندان پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه شهردار نهبندان با تشکر از حضور شرکت کنندگان در این مراسم گفت: رفتن ها و آمدن ها همیشه و همه جا بوده و است چرا که اگر این روند ادامه نمی داشت این پست ها و مسئولیت ها به من و شماها نمی رسید.

وی با تبریک به محسن بخشی در تصدی شهردار نهبندان گفت: امیدواریم شهردار جدید نهبندان با تسلطی که بر مجموعه عمران و قوانین شوراهای اسلامی دارد بتواند راه را ادامه دهد.

فرماندار نهبندان در ادامه نیز با اشاره به 4 سال خدمت محمد حسین مدیح به عنوان شهردار نهبندان افزود: خدمت و تلاش مدیح شهردار سابق نیاز به تعریف نیست چرا که رضایتمندی مردم و جامعه هدف شهرداری نشان از رضایت نسبی و عملکردی مدیح شهردار سابق و مجموعه همکاران شهرداری دارد.

نظافت در ادامه با بیان اینکه شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به عنوان شهر روستا تلقی می شود اظهار داشت: شهرداری نهبندان با همه فراز و نشیب هائی که داشته و ارتقای آن به شهر مثل همه شهرهای کوچک مشکلات خاص خود را داشته و خواهد داشت.

فرماندار نهبندان با اشاره به خدمات و کمک های دولت به شهرداری ها و اینکه 60 درصد هزینه های شهرداری ها را دولت تامین می کند ، افزود: چنانچه کمک های دولت به شهرداری انجام نمی شد ، طبیعتا مشکلات از این بیشتر وجود داشت.

نظافت به شهادت و گواهی داداشی مدیر کل دفتر امور شهرداری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: نهبندان اولین شهرستانی است که اعتبارات را به شهرداری اختصاص داده است.

فرماندار نهبندان با اشاره به حذف ردیف های اعتباری بسیاری در بودجه سال 97 افزود: امیدواریم حذف ردیف اعتبار یک قدم مثبت و محکمی برای سال های آتی باشد.

نظافت با بیان اینکه سطح توقعات مردم و شهروندان روز به روز افزایش می یابد، افزود: مدیریت منابع بسیار مهم است گرچه منابع موجود و در اختیار شهرداران یک مدیریت هزینه فایده است که باید  به ضروری ترین نیازهای شهر پرداخته و  در معنای واقعی کلمه به دنبال ارتقای شهر باشیم.

فرماندار نهبندان خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر گفت: مراقب باشید گاهی اوقات شهردار خود را مدیر شهری می پندارد و گاهی اوقات جای شورای شهر و شهرداری عوض می شود،خوب است نیم نگاهی به شرح وظایف خود داشته باشید، و به وظایفی که قانون برای آن مشخص کرده است عمل نمائید تا دچار پارادوکس و تضاد نشوید زیرا که دخالت ها باعث ترمز شهر می شود.

نظافت با اشاره به اینکه هر چیزی استانداردی دارد ، افزود: عزل و نصب ها و سفارشات باعث سنگین و متورم شدن بدنه شهرداری نشود چرا که در شهرداری نهبندان ماهیانه 300 میلیون تومان حقوق پرداخت می شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بایستی به سمت مدیریت درآمدی برویم اظهار داشت:مدیری کارآمد است که برای مجموعه تحت مدیریت خود به دنبال ایجاد درآمد باشد تا مدیریت هزینه ها، و شهرداری نیز می تواند درآمد پایدار برای خود و شهروندان ایجاد نماید.

نظافت با اشاره به کلنگ زنی بازارچه فروش صنایع دستی در مدخل ورودی استان گفت: شهرداری نهبندان نیز می تواند همین کار را در  نهبندان و ورودی شهر انجام دهد.

فرماندار نهبندان در پایان با  درخواست مشارکت شهروندان در امورات شهری گفت: امیدواریم بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما