شناسهٔ خبر: 23029485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزیدگان نمایشگاه ملی صنایع دستی در خراسان جنوبی تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: طی مراسمی با حضور مسئولان از سه شهرستان برگزیده خراسان جنوبی و استانهای برتر دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی شامگاه (24 آذر) در این مراسم بیان کرد: کمبود فضا از جمله نواقصی بوده که در این نمایشگاه احساس شد.

 

وی با بیان اینکه تجربه خراسان جنوبی در برگزاری نمایشگاه اندک است، افزود: علی رغم تجربه اندک، بازخورد خوبی از هنرمندان و شرکت کنندگان داشته ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید به فکر ساماندهی مرکز بزرگ نمایشگاهی مشخصات فنی  را دارا باشد، باشیم، افزود: امیدواریم بتوانیم در تقویم فعالیت های میراث فرهنگی استان، نمایشگاه ثابت داشته باشیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین امیدواریم در سال های آتی پذیرای نمایشگاه های بین المللی با مشارکت کشورهای همجوار باشیم.

 

وی با بیان اینکه مشترکات زیادی با کشورهای همجوار به خصوص در زمینه صنایع دستی داریم، گفت: شرکت در نمایشگاه های بزرگ علاوه بر مزایان اقتصادی، فرصتی برای تبادل تجادب و افکار است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین برگزاری نمایشگاه باعث می شود مردم نسبت به تنوع محصولات فرهنگی و صنایع دستی آشنا شوند.

 

وی با ابراز خرسندی از حضور بی نظیر مردم در نمایشگاه بیان کرد: حضور مردم و 28 استان کشور در این نمایشگاه بی نظیر بود.

 

حسین عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی هم در این مراسم اظهار داشت: شهرستان های قاین، خوسف و نهبندان به عنوان سه شهرستان برتر در این نمایشگاه انتخاب شده اند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان نیز شایسته تقدیر در این نمایشگاه اعلام شده است، افزود: توجه به صنایع دستی بومی و اجرا و تولید زنده صنایع در غرفه از جمله ملاک های ارزشیابی غرفه ها و شهرستان های برتر بوده است.

 

وی بیان کرد: در بین ۲۸ استان شرکت کننده در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی؛ گلیم استان خراسان شمالی، حصیر استان گیلان و نقاشی روی شیشه استان همدان بدون اولویت به عنوان استان های برگزیده معرفی شده اند.

 

 

نظر شما