شناسهٔ خبر: 23037665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اولویت‌های شهردار جدید سمنان اعلام شد

نمایندگی سمنان

شهردار جدید سمنان از احیای بافت تاریخی و نوسازی بافت فرسوده و کوچه‌باغ‌های شهر سمنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری جدید این شهر در چهار سال پیش‌رو نام برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «سیدمحمد ناظم رضوی» در این آیین معارفه خود که با حضور استاندار، نماینده مردم، اعضای شورا و دیگر مسئولان سمنانی برگزار شد، اظهار کرد: احیای بافت‌های ارزشمند تاریخی و باغ‌های پیرامونی شهر می‌تواند در رونق گردشگری و بسترسازی بهتر برای فعالان اقتصادی و اشتغالزایی در مرکز استان موثر باشد.

وی توسعه سرانه فضای سبز شهر سمنان را از دیگر اولویت‌های شهرداری سمنان برشمرد و افزود: توسعه فضای سبز در سمنان نیازمند بسترسازی بیشتر برای استفاده از آب‌های نامتعارف و از جمله فاضلاب شهری است.

شهردار جدید سمنان تصریح کرد: توسعه سرانه فضای سبز در سمنان نیازمند تعریف منابع آبی جدید برای شهرداری سمنان است.

«ناظم رضوی»، بر ضرورت زیباسازی منظر شهری مرکز استان تأکید و خاطرنشان کرد: زیباسازی فضای شهری، پیاده‌راه‌سازی، توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش استفاده از خودروهای آلاینده از سرفصل‌های مهم در برنامه‌های شهرداری سمنان است.

وی، با بیان این‌که شهرداری وظیفه قانونی در قبال ایجاد اشتغال ندارد، گفت: با این وجود شهرداری می‌تواند در حوزه بسترسازی برای ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری و به‌ویژه در دو حوزه گردشگری و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند.

شهردار جدید سمنان، با بیان این‌که برنامه‌های شهرداری سمنان مبتنی بر پژوهش خواهد بود از همه پژوهشگران، نخبگان و فعالان حوزه شهری خواست شهرداری را در این حوزه یاری رسانند.

وی بر ضرورت چابک‌سازی شهرداری و ارتقاء بهره‌وری در این نهاد شهری تأکید و خاطرنشان کرد: شهرداری در این دوره به‌دنبال چابک‌سازی و تسریع در فرآیند خدمات‌رسانی به شهروندان از طریق برون‌سپاری برخی کارها و تلاش در راستای تحقق دولت الکترونیک و شهر هوشمند در سمنان است.

 ناظم رضوی، با بیان این‌که دولت تدبیر و امید به‌ویژه در دولت دوازدهم نگاه ویژه‌ای به قوانین شهرداری‌ها دارد از این رویکرد درست دولت روحانی به‌عنوان یک فرصت برای شورای پنجم و شهرداری‌ها در سراسر کشور یاد کرد و افزود: باید از این فرصت در جهت رشد و توسعه شهری سمنان نهایت استفاده را ببریم.

وی از شهرداری‌ها به‌عنوان ویترین خدمات نظام به مردم نام برد و یادآور شد: همین ویژگی رسالت و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. ضمن این‌که شهرداری‌ها به‌عنوان نهادی که بیشترین سطح تماس مستقیم با مردم را دارد نقش مهمی در جلب رضایت عمومی دارند.

انتهای پیام

نظر شما