شناسهٔ خبر: 23018524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اقدام اخیر ترامپ، ناشی از ضعف دستگاه حاکمیتی آمریکا بود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت یاسوج ضمن تحلیل رفتار اخیر ترامپ مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: این اقدام ناشی از ضعف دستگاه حاکمیتی آمریکا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر، امام جمعه موقت باسوج امروز ( 24 آذر ) در خطبه های نماز این شهر ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، به پاسخ شیطان مبنی بر این که چه کسانی دشمنان او هستند اشاره کرد و گفت: شیطان، عالمان ربانی که به علم خود عمل می کنند را دشمنان خود می داند.

 

وی با بیان این که این افراد هم به خود و هم به دیگران سود می رسانند که مصادیق آن در دنیای اسلام وجود دارد، اظهار داشت: امروز عالمان برجسته ای در جامعه ایرانی ما نیز هستند که خود به علم اسلامی عمل و دیگران را نیز بهره مند می کنند.

حسینی صدر قاریان قرآن و موذنینی که در روز پنج بار اذان می گویند را از دیگر دشمنان شیطان دانست و ادامه داد: جوهره عمل انسان، اخلاص و برای رضای خداوند کار انجام دادن است.

 

خطیب جمعه یاسوج با بیان این که افرادی که با فقرا و افراد مسکین دوست هستند در ردیف دشمنان شیطان قرار دارند، ابراز داشت: این افراد چون ارتباط خود را با فقرا قطع نمی کنند و همیشه به یاد افراد تهی دست هستند، از دشمنان ابلیس محسوب می شوند.

 

وی ضمن تاکید بر این که ادارات و نهادها باید حافظ بیت المال باشند، اضافه کرد: این موضوع جزء فرهنگ اسلام و دستوری شرعی و اخلاقی است.

 

حسینی صدر با بیان این که افرادی در برابر حرف حق تواضع می کنند، شیطان آن ها را دشمنان خود می داند، یادآور شد: افرادی که در برابر حرف حق، قول حق و رهبر حق متواضع هستند، شیطان این ها را دشمن خود می داند.

 

این مسئول از جوانانی که عمر جوانی خود را در طاعت و بندگی خداوند صرف می کنند به عنوان دیگر دشمنان شیطان سخن به میان آورد و اظهار داشت: جوانانی که شبانگاه در محضر خداوند به عبادت مشغول هستند و سیره پیامبران و امامان را به جای می آورند، شیطان این افراد را دشمنان خود می داند.

 

وی با اشاره به این که افرادی که از کار و فعل حرام پرهیز می کنند، شیطان آن ها را دشمنان خود می داند، خاطرنشان کرد: اگر شیعه ای کار حرامی انجام دهد، تیر مسمومی به قلب ولی الله عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) شلیک کرده است.

 

حسینی صدر افرادی که برای مومن و مسلمان دعا کند را از دشمنان شیطان دانست و ادامه داد: اگر کسی برای مومنی دعا کند، خداوند ابتدا دعای شخص دعاکننده را مستجاب می کند.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد انسان سخاوتمند و بخشنده از اموال خود به نیازمندان را از دیگر دشمنان شیطان خواند و تاکید کرد: بخشش ویژگی خداوند و اهل بیت (علیهم السلام) به همه موجودات است.

 

وی با بیان این که افراد خوش اخلاق و گشاده رو از دیگر دشمنان شیطان هستند، عنوان کرد: این افراد با خوشرویی و اخلاق اسلامی با مردم رفتار می کنند، زیرا که توصیه اسلام به خوشرویی است.

 

حسینی صدر با اشاره به این که افرادی به وعده الهی ایمان دارند از دیگر دشمنان شیطان هستند، تصریح کرد: همه به ویژه حکومت داران اسلامی باید به وعده های الهی ایمان کامل داشته باشند.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج با بیان این که شیطان زنان پاکدامن را از دیگر دشمنان خود می داند، ابراز داشت: اگر زنان جامعه ای پاکدامن باشند، شاهد جامعه ای پاک و عاری از گناه و پلیدی خواهیم بود.

 

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، به بارش رحمت الهی اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد که برای این رحمت الهی، دعا کنیم.

 

حسینی صدر به مناسبت های هفته اشاره و یادآور شد: روز پژوهش، حمل و نقل و شهادت عالم عامل، آیت الله دکتر مفتح از مناسبت های این هفته است.

 

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که شهید مفتح در سال 1358 به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: شهادت این بزرگوار مثل دوران حیات، پل ارتباطی بین حوزه و دانشگاه و پس از آن شد.

 

وی شهادت شهیدان مفتح و مطهری را از مصیبت های سال 1358 دانست و اضافه کرد: منافقین با اقدامات کور خود، این افراد را که نعمت های بزرگی برای انقلاب و امت محسوب می شدند به شهادت رساندند.

 

حسینی صدر با بیان این که حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) این دو را از متفکرین جامعه اسلامی ایران می دانست، یادآور شد: امام اختلاف بین حوزه، دانشگاه و انقلاب را باعث تضعیف نظام می دانست.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند که این نقش باید با وحدت هرچه بیشتر، حفظ شود.

 

وی با بیان این که دشمنان تلاش زیادی برای تفرقه در جامعه و ایجاد شکاف بین حوزه و دانشگاه دارند، اظهار داشت: فرایند مدیریت در امت اسلامی از متفکرین آن نشات می گیرد و باید، فرصت نفوذ دشمن در بدنه جامعه دانشگاهی را از آن ها گرفت.

 

حسینی صدر به دیدار علیرضا کریمی، کشتی گیر سرافراز کشورمان با رهبر معظم انقلاب اشاره و ابراز داشت: رهبری فرمودند:«روحیه شما، پهلوانی بوده و پوریای ولی را در ذهن ها متجلی می کند».

 

خطیب جمعه یاسوج ضمن تاکید بر حفظ روحیه پهلوانی در جوانان ایرانی و اسلامی، یادآور شد: این در دنیای اسلام یک رسم و فرهنگ شده که ورزشکاران حکومت رژیم غاصب صهیونیستی را مشروع نمی دانند، چه برسد به این که بخواهند با ورزشکاران آن رودرو شوند.

 

وی ضمن تحلیل رفتار اخیر ترامپ مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، تاکید کرد: این اقدام ناشی از ضعف دستگاه حاکمیتی آمریکا بوده و چون خود را در این عرصه تنها دیدند، اجرای آن را 6 ماه به تاخیر انداختند.

 

حسینی صدر به سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان اشاره و عنوان کرد: این سفر پسابرجام رسمی و قرار بود در زمینه مسائل اقتصادی باشد، ولی اعلام شد که سفر برای آزادی دو جاسوس انگلیسی در ایران صورت گرفت.

 

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که کمال فروغی از سرمایه داران و عناصر رژیم شاه بود که به خارج از کشور فرار کرد، اضافه کرد: این شخص ضمن فعالیت در زمینه های نفتی، نقش موثری در فرار مغزها و برخی نخبگان به خارج از کشور داشت؛ ضمن این که اسناد سری را به دشمنان نظام و انقلاب می داد.

 

وی از نازنین زاغری به عنوان دیگر جاسوس دولت انگلیس سخن به میان آورد و گفت: این خانم با عنوان خبرنگار وارد کشور شد و بعدها نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، خدمت بسیار ارزشمندی برای دولت این کشور انجام داده است.

نظر شما