شناسهٔ خبر: 23015780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگداشت معلم پاکی‌ها در شیراز + عکس

سی و ششمین سالگرد عروج شهید محراب آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، حجت الاسلام سید ابراهیم ظ دستغیب دبیر ستاد بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب گفت: شهید آیت الله دستغیب ظرفیتی است که همه ما موظفیم اخلاق، سیرت و منش این مرد مجاهد را در زندگی خودمان الگو قرار داده و برای نسل جدید ترویج و گسترش دهیم.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با بیان اینکه شهید آیت الله دستغیب مجاهد فی سبیل الله به معنای واقعی بود، گفت: شهید دستغیب به اجرا و گسترش فرامین الهی اهتمام جدی داشت و به منبر اکتفا نکرد و با قلمش و نگارشش کتاب‌های فراوانی تالیف و ارائه کرد.
آیت الله کلانتری با اشاره به اینکه نهضت این شهید از سال ۴۲ همزمان با نهضت امام خمینی (ره) شروع شد، افزود: شهید آیت الله دستغیب مردی بود که در دوره رضا خان به صورت علنی مبارزه می‌کرد و بار‌ها به دلیل روحانی، مبلغ و معمم بودن به زندان افتاد، اما از تلاش خود که برپایی اسلام بود دست نکشید.
وی ادامه داد: مسجد جامع عتیق مکانی بود که مردم پای منبر ایشان بیانات روشنگرانه را می‌شنیدند و حرکت بسیاری از جوانان برای مبارزه از این مسجد آغاز می‌شد.
آیت الله کلانتری گفت: شیراز امروز از همه زمان‌ها بیشتر به عالمان وارسته، برجسته و فقیه نیاز دارد و لازم است خانواده‌ها فرزندان خود را برای حضور در حوزه‌های علمیه تشویق و ترغیب کنند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین با انتقاد از رفتار تاسف بار برخی از افراد در نمایشگاه گردشگری شیراز گفت: در نمایشگاه گردشگری شیراز افرادی هنگام اجرای موسیقی اقدام به اجرای حرکات موزون کردند که مایع خجالت و تاسف است که در کنار حرم مطهر شاهچراغ و ایام گرامیداشت شهید آیت الله دستغیب جای اندوه دارد و مسئولان نباید بگذارند عده‌ای به مقدسات در سومین حرم اهل بیت دهن کجی کنند.

نظر شما