شناسهٔ خبر: 22992334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

راشدیزدی: شهید آیت‌الله دستغیب از ارکان انقلاب اسلامی بود

ابنا / ابنا

سخنران حرم رضوی گفت: شهید آیت الله دستغیب از ارکان انقلاب اسلامی بود و اکنون نیز سیره و اخلاق این بزرگ‌مرد الگوی اهل اخلاق و عرفان محسوب می‏‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سخنران حرم رضوی گفت: شهید آیت الله دستغیب از ارکان انقلاب اسلامی بود و اکنون نیز سیره و اخلاق این بزرگ‌مرد الگوی اهل اخلاق و عرفان محسوب می‏‌شود.

به مناسبت سالگرد شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب، ویژه برنامه‎ای در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی با حضور نوه ایشان، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب برگزار شد.

در ابتدای این برنامه پس از قرائت قرآن، حجت الاسلام راشدیزدی به ایرادی سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله ‏دستغیب، از ارکان انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: ایشان معلم اخلاقی بودند که در طول حیات خویش برای ترویج اسلام و پایه‏گذاری انقلاب اسلامی ایران زحمات زیادی کشیدند.

وی ادامه داد: آیت الله دستغیب در تاریخ انقلاب نام‏شان ماندگار ماند و اکنون نیز سیره و اخلاق این بزرگ‌مرد، الگوی اهل اخلاق و عرفان محسوب می‌‏شود.

این استاد حوزه اظهار کرد: اخلاص در عمل، از مهمترین شاخصه‌‏های زندگانی شهید آیت الله دستغیب به‏شمار می‏رفت، ایشان هر قدمی که برای اسلام و انقلاب بر می‏داشتند از روی خلوص نیت و تقرب الهی بود.

وی تاکید کرد: این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده است، لذا ما نیز باید برای پایداری آن زحمت کشیده و پاسدار خون شهدا باشیم.

حجت الاسلام راشد یزدی شهید دستغیب را اسوه کامل ولایتمداری و مروج و مربی ولایت ‏محوری دانست و افزود: این معلم بزرگ در بازه‌ای از زمان به تهذیب نفوس جوانان کشور پرداخت که جامعه بیش از هر زمان دیگری دچار بحران معنویت و انحرافات ایدئولوژیک بود.

گفتنی است؛ در ادامه این برنامه از آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب نوه شهید دستغیب تجلیل به عمل آمد.

.......................
پایان پیام/ ۳۱۳

نظر شما