شناسهٔ خبر: 23013841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرماندار اسکو:

تفرجگاه دانش آموزی اسکو به اردوگاه کشوری تبدیل می‌شود/ کمبود فضای آموزشی معضل اساسی شهر جدید سهند

فرماندار اسکو گفت:با رایزنی‌های صورت گرفته تفرجگاه دانش آموزی اسکو از ۷ هکتار به ۷۱ هکتار توسعه یافته و این تفرجگاه به اردوگاه کشوری دانش آموزی تبدیل می‌شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اوشکایا،مرتضی محمدزاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اسکو یکی از کمبودهای اساسی در شهر سهند را کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و گفت: در حالی که جمعیت دانش آموزی شهرستان اسکو به بیش از ۲۴ هزار دانش آموز رسیده و افزایش سریع جمعیت باعث شده تراکم کلاسهای درس به ۴۰ نفر برسد در حالی که میانگین کشوری ۲۵ نفر می‌باشد.

وی گفت: این عامل باعث شده تراکم دانش آموزی در برخی از نقاط شهر بیشتر شده و توزیع جمعیت دانش آموزی به صورت متوازن در سطح شهر اتفاق نیفتد.

محمدزاده با اشاره به در دست احداث بودن ۱۰ مدرسه، بر ضرورت اتمام مدارس در دست ساخت شرکت عمران سهند تاکید کرد و گفت: دو باب مدرسه ۱۲ کلاسه در حال اتمام است که با تحویل آنها به آموزش و پرورش شاهد کاهش حجم تراکم دانش آموزی در برخی مدارس خواهیم بود .

فرماندار اسکو خاطر نشان کرد : اکثر مدارس نیز به صورت دوشیفته اداره می‌شوند و تداوم این امر موجب کاهش کیفیت آموزش می‌شود .

محمدزاده همچنین از تبدیل تفرجگاه دانش آموزی اسکو به اردوگاه ملی دانش اموزی خبر داد و گفت : با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اسکو و نزدیکی آن به مرکز استان آذربایجان شرقی و با رایزنی‌های صورت گرفته تفرجگاه دانش آموزی اسکو از ۷ هکتار به ۷۱ هکتار توسعه یافته و این تفرجگاه به اردوگاه کشوری دانش آموزی تبدیل می‌شود .

وی استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز ، جلب مشارکت مردمی و استفاده از کمک دستگاه‌های برون سازمانی را در تأمین نیازهای آموزشی سهند و اسکو مؤثر دانست و گفت : لازم است با احصاء لیست خیرین مدرسه ساز و اعلام نیازهای آموزشی نسبت به رفع کمبودهای آموزشی اقدام کنیم .

فرماندار شهرستان اسکو درادامه تصریح کرد:علیرغم کمبود سرانه عمرانی در اکثر مدارس، تاکنون توانسته‌ایم بیش ۸۰ درصد نیازهای تعمیراتی مدارس شهرستان اسکو را با استفاده از جذب مشارکت مردمی رفع نمائیم .

یحیی نجابت مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسکو هم نبود برخی زیر ساخت‌های لازم در مدارس سهند را موجب کاهش کیفیت آموزشی عنوان کرد و افزود: در فاز ۴ شهر سهند زیر ساخت‌های مخابرات اصلاً” ایجاد نشده و در مدارس این فاز خطوط تلفن ثابت و اینترنت برای استفاده دانش آموزان وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما