به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی زرافشان شامگاه چهارشنبه در گردهمایی آموزشی توجیهی استقرار پایه دوازدهم در باشگاه فرهنگیان ساری، اظهار داشت: باید بر اساس برنامهها منابع را در آموزش و پرورش هدایت کنیم تا کیفیت فعالیتهای آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت را ارتقا دهیم.
وی افزود: منابع انسانی در هر دستگاهی عامل پیشرفت بوده و در آموزش و پرورش به صورت ویژه عامل تحقق سند تحول بنیادین است.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر کیفیت را در برنامه آموزشی قرار ندهیم، تصریح کرد: در صورت بی توجهی به کیفیت دروس، آموزش و پرورش کشور دچار مشکلات جدیتری در حوزه آموزشی خواهد شد.
زرافشان با تاکید بر استقرار نظام برنامهریزی و کنترل آن در سطح مدرسه، افزود: فرهنگ برنامهریزی برای استفاده بهینه از امکانات و منابع در دستگاه تعلیم و تربیت از سوی مدیران مدارس باید جدی گرفته شود.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید به سمت ارتقا کیفیت فعالیتها است، یادآور شد: الزاما معتقد به این نبوده که مدرسه با کیفیت نیازمند مکان با کیفیت یا مدیر با کیفیت نخواهد بوده بلکه دانش آموز کیفی و مدیر کیفی میتواند مدرسه را دچار تغییر و تحول نکند.
وی با بیان اینکه برنامه تعالی آموزش و پرورش به نوعی استقرار نظام برنامهریزی در مدرسه است، افزود: ارتقا مدیریت مدرسه را در نظام تحول بنیادین تاکید جدی داشته و داریم.
زرافشان با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش به مقوله کیفیت فعالیت آموزشی توجه جدی دارد، گفت: در برخی دروس دانش آموزان در مدارس نظیر درس ریاضی هنوز روند رو به رشدی نداشتیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه رصد دائم کیفیت مدارس کشور توسط وزارتخانه در حال تدوین شدن است، گفت: نیازمند آن هستیم تا با تعامل با جوامع محلی و سایر دستگاهها بتوانیم در جهت ارتقا کیفیت آموزشی تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش مهارتهای زندگی و مهارتهای اشتغال در دولت تدبیر با جدیت دنبال میشود، تصریح کرد: محتوای کیفی در کتب درسی باید با کمک معلمان مدارس دچار نوآوری و خلاقیت باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دورههای آموزش مهارت را در کنار مدارس فنی در مدارس عادی نیز دنبال میکنیم، افزود: برنامه استقرار پایه دوازدهم باید در همه شوراهای آموزش و پرورش استانها همانند مازندران اجرایی شود.
زرافشان با اشاره به حذف پایه پیش دانشگاهی با حضور 430 هزار دانش آموز، گفت: از سال تحصیلی آینده 900 هزار دانش آموز کشور در مدارس پایه دوازدهم به تحصیل مشغول خواهند شد که باید برنامهریزی هدفمند برای جذب این افراد در مدارس استفاده شود.
انتهای پیام/
∎