شناسهٔ خبر: 23000622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتفاضه آزادی قدس از حوادث مهم آینده در منطقه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتفاضه جدید آزادی قدس از حوادث مهم ماه‌ها و سال‌های آینده منطقه است که بسیار طوفانی‌تر از انتفاضه گذشته خواهد بود.

صاحب‌خبر -

انتفاضه آزادی قدس از حوادث مهم آینده در منطقه استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محسن رضایی در نشست خبری پس از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اقدام اخیر رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت جدید رژیم اشغالگر قدس از موضوعات مورد بحث جلسه امروز بود.
وی این اقدام ترامپ را جنگ طلبانه و ماجراجویی آشکار خواند و افزود: این اقدام آقای ترامپ اعلام جنگ علیه مسلمانان جهان و ملت فلسطین است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اقدام اخیر رئیس‌جمهور امریکا موجب بر هم زدن امنیت منطقه می شود چنانکه پس از این اعلام موضع ترامپ تقریبا کل منطقه شاهد قیام مسلمانان بود که در مناطق اشغالی نیز با درگیری مسلحانه همراه بود.
رضایی محاصره مسجدالاقصی و انتقال پایتخت رژیم اشغالگر قدس را اهانتی به همه مسلمانان جهان خواند و گفت: امروز شرف و حیثیت همه مسلمانان جهان در فلسطین اشغالی مورد اهانت قرار گرفته است لذا مجمع تشخیص مصلحت نظام از همه مسلمین جهان می خواهد این قیام را تا عقب نشینی امریکا و لغو این تصمیم ادامه دهند.
وی افزود: این اقدام رئیس‌جمهور امریکا بار دیگر نشان داد که دشمنان ما اهل گفتگو و مذاکره نیستند و تنها با ایستادگی و مقاومت می توان حقوق خود و ملت های منطقه را ایفا کرد.

تشکیل هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام در مجمع تشخیص تشکیل می شود.
محسن رضایی در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: پس از تعیین ضابطان این هیأت عالی و معرفی آنان خدمت مقام معظم رهبری، در صورت تأیید ایشان از ماه های آینده بحث های نظارتی را آغاز خواهیم کرد.
وی در تشریح دلیل تشکیل این هیأت عالی نظارتی تصریح کرد: مسائل مهمی چون موضوع بانک ها، محیط زیست، بودجه دولت و از این دست در کشور وجود دارد که احساس می شود از سیاست های کلی نظام فاصله گرفته اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۲۰ نفر از اعضا به علاوه رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سران سه قوه و معاونان رؤسای قوا (بدون حق رأی) اعضای هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام را تشکیل خواهند داد.
وی افزود: اعضا نیز از ابتدای هر دوره مجمع به مدت دو سال و نیم انتخاب می شوند.
رضایی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم سازمان جداگانه ای از نهادهای نظارتی به وجود نیاید، بلکه از ظرفیت و توان سازمان های نظارتی و بازرسی نیز استفاده شود.
 
نگران دخالت های مثلث امریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در منطقه هستیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ابراز تاسف از همراهی عربستان با امریکا و رژیم اشغالگر قدس، گفت: ما نگران دخالت ­­مثلث امریکا، عربستان و اسرائیل در منطقه به ویژه انتخابات آینده عراق­ هستیم.
محسن رضایی در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه ادامه محاصره مسجد الاقصی و اعلام پایتخت جدید رژیم اشغالگر قدس را کمتر از اشغال فلسطین ندانست و افزود: ظلم بزرگی انجام شده است به طوری که­ کشورهای اروپایی­ چون آلمان و فرانسه که در ظلم به فلسطین نقش کمی نداشته اند با این اقدام رئیس جمهور امریکا مخالفت کرده اند.
وی تصریح کرد: انتقال پایتخت رژیم اشغالگر قدس به قدس شریف کاری خلاف منافع مردم فلسطین است که حاکی از ادامه و توسعه اشغالگری و اعمال فشار بیشتر بر مردم مظلوم فلسطین است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع مسجد الاقصی و سرزمین مقدس قدس را مرتبط با تمام مسلمانان جهان دانست و گفت: اینکه مسلمانان جهان به خیابان ها ریخته اند تنها برای دفاع از ملت فلسطین نیست بلکه مسجدالاقصی جایگاه ویژه ای در اعتقادات مسلمانان به ویژه مردم ایران دارد.
وی ادامه داد: این اقدام رئیس جمهور امریکا موجب ایجاد قیام بزرگی می شود که باید تا لغو تصمیم آقای ترامپ ادامه داشته باشد.
رضایی­ شکست های پیاپی امریکا و متحدانش در منطقه را دلیل اقدام اخیر ترامپ خواند و تصریح کرد: ترامپ صهیونیستی ترین رئیس جمهور امریکا تاکنون بوده است که با این اقدام از اسرائیل حمایت مطلق کرد .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همراهی عربستان با رژیم صهیونیستی و امریکا را باعث تاسف بسیار دانست و گفت: متاسفانه­­ دولت عربستان در­ همراهی با اسرائیل مثلث امریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی را در منطقه تشکیل می دهد که ما نگران دخالت های این مثلث در عراق هستیم.
وی ادامه داد: با شکست پروژه مسعود بارزانی و خنثی شدن موضوع حریری در لبنان حالا ­­آنها می خواهند در انتخابات عراق دخالت کنند و به نظر می رسد این دخالت ها در منطقه ادامه داشته باشد.
رضایی با بیان اینکه جهان اسلام در مقابل آزمون بزرگی قرار دارد تصریح کرد: کاهش صادرات نفت به امریکا و همچنین فراخواندن سفرای کشورهای اسلامی از امریکا می تواند کمترین اقدامات برای ایجاد فشار به عقب نشینی از این تصمیم باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام­ گفت: اقدام ترامپ باعث ایجاد وحدت گسترده ای در جبهه مقاومت خواهد شد که با وجود اختلافات کوچک و بزرگ اتحادی را در این جبهه به وجود خواهد آورد.
وی افزود: انتفاضه بزرگ آزادی قدس پشتوانه خوبی در جهان اسلام دارد که به کمک این انتفاضه خواهد آمد.
رضایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سفر امروز وزیر امور خارجه انگلیس به ایران و پیگیری موضوع متهم امنیتی، نازنین زاغری ازجانب بوریس جانسون در این سفر تصریح کرد: هم اکنون فاصله ای بین مواضع اروپا و امریکا در خصوص مسائل منطقه ای و موضوع برجام به وجود آمده است و امیدواریم این سفرها به موضع گیری قاطع تر اروپا در خصوص تندروی های امریکا منجر شود.
وی افزود: این سفر فرصت خوبی است که گفتگوهایی در خصوص تندروی های امریکا و عوامل منطقه ای اش­ انجام شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر مبنی بر علت مماشات با اقدامات اخیر محمود احمدی نژاد نیز گفت: موضوع رسیدگی به اقدامات آقای احمدی نژاد در حوزه اختیارات قوه قضاییه است لذا باید در چارچوب قانون حل و فصل شود.
رضایی افزود: بهترین کار این است که اجازه دهیم قانون مسیر خود را طی کند.
وی همچنین درخصوص ارسال موضوع سپنتا نیکنام به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث های اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بن بستی وجود ندارد لذا اگر موضوع سپنتا نیکنام نیز به مجمع تشخیص مصلحت نظام بیاید ما موضوع را با کار کارشناسی و در نظر گرفتن مصلحت نظام­­ حل و فصل می کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در برخی موارد بعضی از اعضای شورای نگهبان که در شورا بر اساس وظیفه و مغایرت موضوعی با قانون اساسی و شرع رای مخالف داده بودند در مجمع بنا بر مصلحت موافقت می کنند چرا که در شورای نگهبان موضوع مغایرت با شرع و قانون اساسی ­است و در مجمع، مصلحت نظام مطرح است.
رضایی­ در پاسخ به سوال دیگری­ در خصوص اظهارات نایب رئیس مجلس مبنی بر امکان اعلام نظر مجلس در خصوص موضوع رجل سیاسی نیز گفت: اختیار تعیین ضوابط رجل سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان داده شده است و مجلس می تواند به عنوان مشاور و پیشنهاد دهنده به شورای نگهبان اعلام نظر کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همچنین­ بررسی موضوع تقویت استاندارد در کشور­ که از جمله موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان بود ­از مصوبات ­جلسه گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.
وی افزود: قرار شد سازمان استاندارد بر بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی و وارداتی و همچنین رقابت پذیری کالاهای داخلی متمرکز شود.
رضایی در پایان گفت: همچنین بر اساس این مصوبه، استاندارد کالاها و تجهیزات پزشکی در اختیار سازمان استاندارد و مواد غذایی و دارو نیز بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

نظر شما