شناسهٔ خبر: 22993610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

140 هکتار اراضی شهرستان درمیان،زیر کشت چغندر قند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: 140 هکتار اراضی شهرستان درمیان زیر کشت چغندر قند است.

صاحب‌خبر -

ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:سال گذشته برداشت چغندر قند در شهرستان درمیان پنج هزار و 98 تن بوده و امسال هم پیش بینی می شود همین مقدار چغندر قند برداشت شود.

وی افزود:سال گذشته برداشت چغندر قند در شهرستان درمیان پنج هزار و 98 تن بوده و امسال هم پیش بینی می شود همین مقدار چغندر قند برداشت شود.وی با بیان اینکه زمان برداشت چغندر قند در شهرستان درمیان از 15 آذر ماه آغاز می شود و تا اواخر دی ماه ادامه دارد،افزود: 140 هکتار اراضی شهرستان درمیان زیر کشت چغندر قند است.


ضیائیان احمدی گفت: باتوجه به اینکه محصول چغندر قند مصرف آب بالایی دارد، و باعنایت به خشکسالی های پیاپی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درمیان به کشاورزان توصیه می کند در صورت تمایل به کشت این محصول در مرحله عملیات خاک ورزی از تسطیح لیزری استفاده کنند.

وی اظهار داشت: تسطیح لیزری باعث عملکرد بیشتر می‌شود و در همین راستا کاشت چهار هزار هکتار از اراضی کشت بهاره محصول چغندرقند شهرستان درمیان در اراضی قنات علی آباد طبس مسینا با استفاده از تسطیح لیزری محقق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: اجرای عملیات تسطیح لیزری در اراضی سبب صرفه جویی در عملیات آبیاری و افزایش راندمان آبیاری و در نهایت افزایش عملکرد محصولات می شود .

ضیائیان احمدی بیان کرد : چغندر قند برداشت شده در سال زراعی 94-95 با تسطیح معمولی در سطح چهار هکتار ، 27 تن عملکرد داشته است که پس از تسطیح لیزری درسال زراعی جاری پیش بینی می شود که 60 تن چغندر قند برداشت داشته باشیم.

وی گفت: تسطیح لیزری اراضی یکی از چشمگیرترین پیشرفت‌ها در آبیاری سطحی است لزوم انجام تسطیح اراضی زراعی در زمین های کشاورزی به منظور بهبود مدیریت آبیاری در مزرعه و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت:همچنین امکان معرفی کشاورزان متقاضی جهت خرید این دستگاه‌ها از محل خط اعتباری مکانیزاسیون فراهم است که باید درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی ارائه کنند.

 انتهای پیام/ب

پیش بینی برداشت 5 هزار تن چغندر قند در درمیان

نظر شما