شناسهٔ خبر: 22986671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

آموزش و پرورش مازندران با چالش کاهش نیروی انسانی مواجه می‌شود

R41358/P1377/S6,74/CT11

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر برنامه‌ریزی هدفمند در ساماندهی نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش مازندران از سال آینده با چالش کاهش نیروی انسانی مواجه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید علی قاسمی تروجنی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی آموزشی توجیهی استقرار پایه دوازدهم در باشگاه فرهنگیان ساری، اظهار داشت: مازندران امسال در ساماندهی فضاها و نیروهای انسانی موفقیت داشته در حالی که حقوق کارکنان ما نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی افزود: ساماندهی مدیران در شهرستان‌ها مطلوب بوده و در چهار سال گذشته سن مدیران جدید آموزش و پرورش نسبت به قبل کاهش یافته و به سمت جوان گرایی سوق یافتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شاخص‌های اداری در انتصابات مدیران آموزش و پرورش در شهرستان‌ها لحاظ شود، تصریح کرد: معلمان ما باید بیشتر دنبال مسئله یابی باشد تا فضای عمومی پژوهش در آموزش و پرورش تقویت شود.

قاسمی با بیان اینکه مدارس پژوهش محور در استان افزایش خواهد یافت، افزود: اکنون 300 مدرسه استان مدارس پژوهش محور هستند و همه کنشگران حوزه تعلیم و تربیت باید پژوهشگر و پژوهنده باشند.

وی با اعلام اینکه فهم مشترکی بین همه اجزای تعلیم و تربیت ایجاد تا بتوانیم آموزش و پرورش توسعه یافته و پژوهنده داشته باشیم، گفت: آموزش و پرورش در همه سطوح نیازمند رویکرد جدید بوده چون وضعیت فعلی آموزش و پرورش پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه نبوده و نیازمند تغییر است.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران با بیان اینکه فرهنگ برنامه‌محوری در چهار سال گذشته در واحدهای تابعه استان و مدارس شهرستان‌ها نهادینه شده است، تصریح کرد: هر مدیر در آموزش و پرورش باید با برنامه کار کنند و تمام منابع و امکانات را برای هدف‌های سازمان، سازماندهی کند و برای رسیدن به هدف‌ها هدایت شود.

قاسمی با اشاره به اینکه نظام ساماندهی فضا و نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت استان در سال تحصیلی آینده اجرایی می‌شود، گفت: آموزش و پرورش استان سال آینده با چالش کاهش نیروی انسانی مواجه خواهد شد.

اسفندیار نظری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز در این گردهمایی گفت: در کنکور سراسری سال 96 توانستیم رتبه چهارم را در کشور در بین رشته‌های مختلف کسب کنیم.

وی افزود: مازندران رتبه دوم المپیاد نانو کشور را کسب کرده و 4 شهرستان استان مجهز به آزمایشگاه نانو هستند و قرار است در رامسر پنجمین آزمایشگاه نانو استان افتتاح شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه ستاد کیفیت بخشی به رشته ریاضی را در مدارس استان فعال کردیم تا هدایت دانش آموزان به سمت این رشته ارتقا یابد، تصریح کرد: 46 مدرسه شبانه‌روزی در مازندران داریم که نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر به این مدارس هستیم.

نظری با بیان اینکه کتاب مدون تجزیه و تحلیل امتحانات را تدوین و در اختیار مدیران مدارس و معلمان قرار دادیم، افزود: آموزش همراه با تولید را با جدیت پیگیر هستیم در هنرستان‌ها تقویت شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما