شناسهٔ خبر: 22984387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیروی انسانی کارآمد از شاخص‌های برتری هر سازمانی است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان گفت: نیروی انسانی کارآمد یکی از شاخص‌های برتری هر سازمان نسبت به سازمان‌های دیگر است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ نظام مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ظهر امروز در گردهمایی توجیهی آموزشی مسئولین امور اداری و تشکیلات شهرستان ها و مناطق تابعه استان که با حضور روسای اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در سنندج برگزار شد، از برنامه‌ریزی به عنوان موثرترین کارکرد مدیریت و پیوستار موفقیت و رشد یک سازمان نام برد و گفت: برنامه‌ریزی درست در هر سازمان زبان مشترک در آن سیستم را به وجود می‌آورد.

وی افزود: نداشتن تلاش و پشتکار، نا امیدی، عدم سازگاری با برنامه، کند پیش رفتن برنامه و نداشتن نگاه واقع‌بینانه پنج آفت برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ درون سازمانی است.

مرادی نیروی انسانی کارآمد را یکی از شاخص‌های برتری هر سازمان نسبت به سازمان‌های دیگر دانست و بیان کرد: کارمندانی که دارای تعهد و تعلق سازمانی باشند کارایی بیشتری در درون آن سازمان خواهند داشت.

مرادی در ادامه به تشریح وضع موجود پرداخت و نگرش در درون و برون سازمان نسبت به آموزش و پرورش، نداشتن اطلاعات جامع از نیروی انسانی، توزیع ناموزون نیروی انسانی و تعدد مدارس مختلف را از اهم مشکلات موجود در آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از سال 97 بودجه آموزش و پرورش به صورت استانی خواهد بود، سلیقه‌ای عمل کردن، دخالت عوامل استان در بودجه آموزش و پرورش، واگذاری برنامه‌های وزارتی به استان‌ها را از عمده مشکلات استانی شدن بودجه برشمرد.

رئیس امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست با بیان اینکه این دوره آموزشی توجیهی با عنوان«دوره سازمان و قوانین آموزش و پرورش» برای مسوولان امور اداری و تشکیلات شهرستان و مناطق برگزار می‌شود، گفت: طرح مسائل و آشنایی با قوانین و مقررات امور اداری، ایجاد وحدت رویه و رفع نواقص و مشکلات این حوزه را از اهداف برگزاری این دوره است.

ایوب قادریان با معرفی مختصری آموزش و پرورش کردستان از لحاظ نیروی انسانی و پست سازمانی، عدم توزیع مناسب نیروی انسانی را یکی از مشکلات عمده در آموزش و پرورش عنوان کرد.

قادریان به بیان گزارش اقدامات و فعالیت‌های حوزه امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش کردستان پرداخت و صدور احکام، تمدید قرارداد نیروهای پیمانی، تشکیل پرونده استخدام و غیره از عمده این فعالیت‌ها برشمرد و گفت: در سال‌جاری از مجموع سه هزار و 300 متقاضی انتقال به داخل و خارج استان یکهزار و 200 نفر انتقال داخل استان و 250 نفر انتقال بیرون از استان داشته‌ایم.

در ادامه روسای اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش به تشریح و تبیین مسائل و برنامه‌های حوزه مربوطه پرداختند و مسوولان امور اداری ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان نیز سوالات، ابهامات و پیشنهادات خود را در زمینه امور اداری و تشکیلات مطرح کردند. 

گردهمایی دو روزه توجیهی آموزشی مسوولان امور اداری و تشکیلات شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان، روسای اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، رئیس و کارکنان امور اداری و تشکیلات اداره‌کل روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 22 و 23 آذر ماه 96 در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج در حال  برگزاری است.

انتهای پیام/ د م

برگزاری گردهمایی دو روزه توجیهی آموزش مسوولان امور اداری و تشکیلات شهرستان‌ها

 

نظر شما