شناسهٔ خبر: 22982833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش کردستان:

توانمندسازی نیروی انسانی لازمه دستیابی به اهداف آموزش و پرورش است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان گفت: توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش ضروریست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نظام مرادی ظهر امروز در گردهمایی توجیهی آموزشی مسئولین امور اداری و تشکیلات شهرستان ها و مناطق تابعه استان که با حضور روسای اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در سنندج برگزار شد، از برنامه‌ریزی به عنوان موثرترین کارکرد مدیریت و پیوستار موفقیت و رشد یک سازمان نام برد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی درست در هر سازمان زبان مشترک در آن سیستم به وجود می‌آید.

وی نداشتن تلاش و پشتکار، ناامیدی، عدم سازگاری با برنامه، کند پیش رفتن برنامه و نداشتن نگاه واقع‌بینانه را پنج آفت برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ در درون یک سازمان نام برد.

مرادی، نیروی انسانی کارآمد را یکی از شاخص‌های برتری هر سازمان نسبت به سازمان‌های دیگر دانست و گفت: کارمندانی که دارای تعهد و تعلق سازمانی باشند کارآیی بیشتری در درون آن سازمان خواهند داشت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقشه راه بوده و هدف نهایی آن رسیدن به حیات طیبه است؛ تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را پنج عنصر مهم دستیابی به حیات طیبه دانست.

مرادی در ادامه به تشریح وضع موجود پرداخت و نگرش در درون و برون سازمان نسبت به آموزش و پرورش، نداشتن اطلاعات جامع از نیروی انسانی، توزیع ناموزون نیروی انسانی و تعدد مدارس مختلف را از اهم مشکلات موجود در آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از سال 97 بودجه آموزش و پرورش به صورت استانی خواهد بود؛ سلیقه‌ای عمل کردن، دخالت عوامل استان در بودجه آموزش و پرورش، واگذاری برنامه‌های وزارتی به استان‌ها را از عمده مشکلات استانی شدن بودجه برشمرد.

مرادی در ادامه بر توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه امور اداری و تشکیلات تاکید کرد و از روسای اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش خواست برای داشتن نیروی پویا و فعال در راستای توانمند‌سازی و آموزش نیروها برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش اهتمام ورزند و آموزش نیروی انسانی را جدی بگیرند.

رئیس امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش کردستان در ابتدای این نشست نیز با بیان اینکه این دوره آموزشی توجیهی با عنوان«دوره سازمان و قوانین آموزش و پرورش» برای مسؤولان امور اداری و تشکیلات شهرستان و مناطق برگزار می‌شود؛ طرح مسائل و آشنایی با قوانین و مقررات امور اداری، ایجاد وحدت رویه و رفع نواقص و مشکلات این حوزه را از اهداف برگزاری دوره برشمرد.

ایوب قادریان با معرفی مختصری آموزش و پرورش کردستان از لحاظ نیروی انسانی و پست سازمانی، عدم توزیع مناسب نیروی انسانی را یکی از مشکلات عمده در آموزش و پرورش عنوان کرد.

قادریان به بیان گزارش اقدامات و فعالیت‌های حوزه امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش کردستان پرداخت و صدور احکام، تمدید قرارداد نیروهای پیمانی، تشکیل پرونده استخدام و غیره از عمده این فعالیت‌ها برشمرد و گفت: در سال‌جاری از مجموع 3 هزار و 300 متقاضی انتقال به داخل و خارج استان یک‌هزار و 200 نفر انتقال داخل استان و 250 نفر انتقال بیرون از استان داشته‌ایم.

مسئول امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش کردستان در ادامه به بیان چالش ها و مشکلات پیش روی این حوزه پرداخت و عدم توجه به نیاز واقعی استان‌ها در طرح استخدام، بومی منطقه ای بودن سهمیه استخدام، عدم تخصیص اعتبار برای نیروهای حق‌التدریس، اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان و شرایط احراز مدرک جدید را از مهم‌ترین این مشکلات برشمرد.

در ادامه رؤسای اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش به تشریح و تبیین مسائل و برنامه‌های حوزه مربوطه پرداختند و مسؤولان امور اداری ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان نیز سوالات، ابهامات و پیشنهادات خود را در زمینه امور اداری و تشکیلات مطرح کردند. 

انتهای پیام/ن

نظر شما