شناسهٔ خبر: 22981093 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

دیدار افسانه شعبان‌نژاد با کودکان در کرمان

افسانه شعبان‌نژاد، شنبه (25 آذر 1396) در کتابسرای اردیبهشت کرمان به دیدار کودکان و نوجوانان می‌رود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) افسانه شعبان‌نژاد، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، عصر شنبه (25 آذر 1396) در کتابسرای اردیبهشت کرمان به دیدار کودکان و نوجوانان می‌رود.

شعبان‌نژاد در این دیدار ضمن دیدار با کودکان و نوجوانان درباره آثارش با آنها گفت‌وگو کرده و آثارش را برای بچه‌ها امضا می‌کند.

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، در یکم اردبیهشت ماه ۱۳۴۲ در شهداد کرمان متولد شد. 
شعبان‌نژاد فعالیت خود را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سال ۱۳۶۰ آغاز کرد. مدتی به عنوان سردبیر برنامه خردسالان و کودکان در رادیو مشغول به کار بود. سردبیری مجلات رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز، عضویت در شورای شعر کیهان بچه‌ها، عضویت در شورای شعر و موسیقی و شورای نمایشنامه‌نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مسئولیت‌های قبلی و فعلی او به شمار می‌رود. او هم اکنون به عنوان مسئول شورای شعر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول فعالیت است. از او تاکنون بیش از۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر، داستان، ترجمه و بازنویسی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده‌ است.
 
این شاعر و نویسنده بیش از 60 جایزه و نشان و لوح تقدیر از جشنواره‌های ادبی داخلی و خارجی دریافت کرده است. 
او در سال 2008 برگزیده دوم جایزه افق‌های تازه بولونیای ایتالیا برای کتاب ارنگ ارنگ، بگو چه رنگ شده است  و در سال 2010 کاندیدای دریافت جایزه آسترید لیندگرن، معتبرترین جایزه ادبی جهان در بخش کودک و نوجوان شده است.

این مراسم ساعت 18:30 دقیقه شنبه (25 آذر 1396) در کتابسرای اردیبهشت واقع در کرمان خیابان شریعتی، روبه‌روی سه راه تجلی (گنجعلی خان) کوچه 17 برگزار می‌شود.

نظر شما